۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
تعدیل سود ۱۱ درصدی "کی بی سی"

شرکت کی بی سی بودجه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ را تعدیل داد و بدین ترتیب سود برآوردی ۱۱ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، "کی بی سی" در بودجه تعدیل شده مبلغ 539 ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی کرده که این رقم نسبت به بودجه برآوردی قبلی با رشد 11 درصدی همراه شده است. همچنین سود خالص شرکت از 127.860 میلیون ریال به 129.358 میلیون ریال افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، کاهش سایر درآمدهاي عملیاتی به دلیل آثار تسعیر ارز بر بدهی هـاي ارزي شـرکت با توجه به افزایش نرخ ارز مبـادله اي در نیمـه دوم سـال، کاهش هزینه هاي مالی ناشی از مدیریت بر منابع نقدینگی شرکت و دریافت تسهیلات بانکی با کمترین نرخ و حداقل سپرده پایه و نیز افزایش سایر درآمـدهاي غیرعملیاتی ناشی از رشد درآمـد ناشـی از خسارت تاخیر تادیه بابت عدم پرداخت بموقع دیون از سوي شرکت هاي طرف قرارداد از جمله دلایل موثر بر رشد سودآوری این مجموعه به شمار می رود.

این مجموعه در خصوص پوشش 80 درصدی درآمد فروش برآوردی در عملکرد 11 ماهه و چگونگی دستیابی به فروش برآوردی کل سال توضیح داد که با توجه به تحویل مبلغ 130 میلیارد ریال از واکسن های وزارت بهداشت به این وزارتخانه و پیگیری های انجام شده در خصوص دریافت قیمت و صدور فاکتورهای فروش مربوطه از یک سو و از سوی دیگر برنامه ریزی فروش حدود 120 میلیارد ریال اقلام دارویی دیگر در اسفند ماه 96 پیش بینی می شود کل فروش شرکت به مبلغ 1.460 میلیارد ریال رسیده و در حدود 97 درصد پیش بینی سال محقق شود.

کد خبر 391587

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =