تشریح وضعیت گندله سازی و راه اندازی کنسانتره در "فخاس"

مدیر پروژه گندله سازی فولاد خراسان با اعلام آمادگی فولاد خراسان برای راه اندازی رسمی پروژه گندله سازی شرکت گفت: پروژه گندله سازی مراحل تست و تولید آزمایشی آماده بهره برداری است.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از پاسارگاد تحلیل، ناصری اعلام کرد: پس از طی شدن نخستین تولید آزمایشی خود، اولین محصول گندله خود را تولید کرده و برای وارد مدار شدن تولید شده است. افتتاح رسمی این واحد توسط رییس جمهوری صورت می گیرد.

مدیر پروژه گندله سازی فولاد خراسان درباره مراحل تست این واحد افزود: نخستین اقدام  «تست گرم» کارخانه گندله سازی بود که و تولید آن موفقیت آمیز بود. همچنین در این مجتمع راه اندازی کوره و تجهیزات اصلی کارخانه گندله سازی مجتمع فولاد خراسان دوشنبه 16بهمن1396 با موفقیت انجام و این حلقه مهم از زنجیره تولید فولاد در شرق کشور آماده تولید رسمی محصول استرانژیک گندله سنگ آهن شد.

 وی ادامه داد: «تست سرد» تجهیزات نیز 2هفته قبل با موفقیت انجام شده و اینک پس از پشت سر گذاشتن تقریبی یک ماه از روشن شدن کوره اصلی و رسیدن آن به دمای مورد نیاز، تجهیزات اصلی آن، به ویژه کوره ی پخت گندله زیر بار قرار گرفت و نخستین محصول گندله آزمایشی در این کارخانه تولید شد.

ناصری درباره تامین کنسانتره برای کارخانه گندله سازی تصریح کرد: خوراک گندله سازی را از معدن های چادرملو، سنگ آهن خواف، بافق و همدان تامین می شود.

وی میزان مورد نیاز کنسانتره در گندله سازی را برابر با میزان خروجی یا ظرفیت 2.5تن ذکر کرد و افزود: در حال حاضر کنسانتره مورد نیاز از معادن مذکور تهیه می شود. با توجه به وضعیت کنسانتره در کشور اقدام ها برای راه اندازی واحد کنسانتره سرعت می گیرد.

ناصری یادآور شد: فولاد خراسان سهمیه ای در معدن سنگان دارد و با توجه به کلنگ زنی پروژه کنسانتره در معدن سنگان که تقریبا یکسال پیش خورده، این احتمال وجود دارد تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر پروژه گندله سازی "فخاس" افزود: فولاد خراسان با پیش فرض اینکه معدن کنسانتره دارد واحد گندله سازی را احداث کرده است. بنابراین هر چه فشار برای تامین کنسانتره برای واحد گندله سازی بیشتر بشود، فشارها برای راه اندازی و بهره برداری از واحد کنسانتره بیشتر خواهد شد و زمان بهره برداری زودتر خواهد بود.

وی ادامه داد: با راه اندازی پروژه کنسانتره سنگ آهن خواف تقریبا پروسه تولید در فولاد خراسان تکمیل شده و زنجیره تولید مواد "فخاس" تکمیل می شود.

ناصری زمان تقریبی راه اندازی پروژه کنسانتره در "فخاس" را یک تا یکسال و نیم پیش بینی کرد و گفت: در صورت تامین مالی این پروژه، به زودی به بهره برداری می رسد.

کد خبر 391422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =