۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
تعدیل مثبت در یک شرکت قندی

مدیر عامل شرکت قند قزوین رشد سود ۳۹ درصدی این مجموعه را ناشی از عواملی همچون افزایش جذب چغندر قند، رشد تولید محصولات و شـناسایی یارانه دولتی و اصلاح نرخ فروش شکر، تفاله و ملاس اعلام کرد .

بر اساس گزارش بورس آنلاین، بهرام رمضانی، مدیر عامل شرکت قند قزوین با اشاره به اینکه سود خالص برآوردی "قزوین" از 165.199 میلیون ریال به 229.460 میلیون ریال افزایش یافته است، شناسایی یارانه شکر تولیدی چغندر بهاره امسال به مبلغ 1.780 ریال به ازای هر کیلو و نیز شناسایی یارانه شکر تولیدی چغندر پاییزه به مبلغ 3.800 ریال به ازای هر کیلوگرم تولید شکر طی نامه انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر در کنار رشد جذب مقدار 42 هزار تن چغندر قند و افزایش تولید تفاله و ملاس به تناسب افزایش جذب چغندر مصرفی نسبت به آخرین بودجه منتشر شده را از جمله دلایل رشد سود این مجموعه برشمرد .

همچنین سهمیه قند و تفاله خشک کشاورزان چغندرقند پاییزه به ترتیب به مقدار 2.792 تن با نرخ 800 ریال  و 279 تن با قیمت 5.000 ریال در محاسبات لحاظ شده است.

مدیر عامل این شرکت فعال در گروه قند و شکر تاکید کرد: با توجه به اینکه تا تاریخ تهیه گزارش مصوبه مراجع ذیصلاح در مورد سهمیه قند و تفاله خشک کشاورزان چغندر قند بهاره به این مجموعه اعلام نشده است، از این رو در بودجه تعدیل شده هزینه ای از این بابت در محاسبات بهای تمام شده تولید لحاظ نشده است. بر این اساس، در صورت ابلاغ مصوبه قانونی آثار مالی آن در بودجه محاسبه می شود و به طور قطع اطلاع رسانی لازم انجام می پذیرد.

بر اساس این گزارش، شرکت قند قزوین با اعلام تعدیل مثبت سود 39 درصدی، سود هر سهم سال مالی جاری را از 500 ریال به 695 ریال افزایش داده و در دوره عملکرد 9 ماهه امسال با تحقق 322 ریال سود حدود 46 درصد از بودجه برآوردی را محقق ساخته است.

کد خبر 391336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =