هماهنگی برای صادرات ۲۳ دلاری هر تن کلینکر به عراق

سرما و افت تقاضا دستیابی به هدف ۲۳ دلاری را به تاخیر می اندازد

طبق خبرها، در جلسه اخیر انجمن صنفی با صادرکنندگان کلینکر به عراق، مقرر شده ازین پس کلینکر با نرخ دلاری و ثابتی که از سوی انجمن تعیین شده به مشتریان عراق فروخته شود.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این خصوص گفت: در حال حاضر هر تن کلینکر با قیمت حدود ۹۲ هزار تومان در بازار عراق به فروش می رسد. نرخ پیشنهادی انجمن جهت صادرات هر تن کلینکر به عراق ۲۳ دلار می باشد که از قیمت های فعلی بالاتر بوده و می تواند رشد سودآوری صادرکنندگان را به دنبال داشته باشد. البته از آنجا که در فصل زمستان با کاهش دمای هوا تقاضای بازار سیمان و کلینکر هم کاهش می یابد، و برخی شرکت ها با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند و مشتریان عراقی نیز بدین موضوع واقف هستند، کماکان شاهد عرضه کلینکر با قیمت پایین تر از نرخ ۲۳ دلار می باشیم. اما انتظار می رود با فرا رسیدن سال جدید و رونق ساخت و ساز، قیمت کلینکر صادراتی در بازار عراق افزایش یابد. افزایش نرخ کلینکر پیشنهاد و درخواست صادرکنندگان بوده و خود شرکت ها تمایل به هماهنگی بیشتر در مورد نرخ های صادراتی داشته اند.

احتمالا امسال تغییری در وضعیت سیمانی ها رخ نخواهد داد؛ ولی با توجه به شرایط، خوشبینی زیادی نسبت به بهبود وضعیت صادرات کلینکر و سیمان به عراق در سال ۹۷ وجود دارد.

 

  • منبع: بورس ۷
کد خبر 390930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =