مهمترین رویدادهای اقتصادی هفته پیش رو

قرار است ارقام مربوط به تورم ماه دسامبر امریکا در روز جمعه ساعت ۱۷:۰۰به وقت تهران منتشر گردد.

  تحلیلگران انتظار دارند که قیمت مصرف کننده ۰٫۲ درصد افزایش یابد. این در حالی است که پیش بینی می شود تورم خالص نیز ۰٫۲ درصد افزایش یابد. بر مبنای سالانه،‌ خالص شاخص قیمت مصرف کننده با ۱٫۷ درصد رشد برآورد شده است. همچنین قرار است داده های مربوط به خرده فروشی ماه دسامبر نیز در همین زمان منتشر گردد. پیش بینی می شود خرده فروشی در ماه گذشته ۰٫۵ درصد و خالص خرده فرشی نیز ۰٫۴ درصد افزایش داشته باشد.

صورت جلسه نشست دسامبر فدرال رزرو نشان داد که مقامات رسمی عموما با تدوام روند افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۸ موافق هستند. در حالی که سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی سیاست های پولی خود را در نشست ژانویه بدون تغییر اعلام کند اما در این هفته به سخنگوی فدرال رزرو برای دستیابی به نشانه های جدید از تعداد دفعات افزایش نرخ بهره در سال جاری توجه خواهند کرد.

تولید کارخانجات انگلستان برای ماه نوامبر در روز چهارشنبه ساعت ۱۳:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد. انتظار می رود که با رشد ۰٫۳ درصدی مواجه گردد درحالی که در ماه قبل از آن رشد ۰٫۱ درصدی را گزارش نموده است. همچنین پیش بینی می شود تولید صنعتی ۰٫۴ درصد افزایش یابد.

چین نیز قرار است ارقام تجاری ماه دسامبر را در روز جمعه ساعت ۸:۱۵ به وقت تهران منتشر نماید. انتظار می رود که این گزارش مازاد تجاری حدود ۳۷ میلیارد دلار را برای این کشور نمایش دهد. در ماه نوامبر مازاد تجاری حدود ۴٫۲۱ میلیارد دلار بود. پیش بینی میشود که صادرات ۹٫۱ درصد در ماه دسامبر افزایش یابد در حالی که در ماه قبل از آن رشد ۱۲٫۳ درصدی را تجربه نموده است. این در حالی است که انتظار می رود واردات ۱۳ درصد افزایش داشته باشد. واردات در ماه قبل از آن رشد ۱۷٫۷ درصدی داشته است. همچنین در روز سه شنبه آمار مربوط به تورم قیمت تولید کننده و مصرف کننده ماه دسامبر چین منتشر خواهد شد. انتظار می رود که قیمت مصرف کننده سالانه ۱٫۹ درصد رشد داشته باشد. در حالی که پیش بینی می شود قیمت تولید کننده ۴٫۸ درصد بر مبنای سالانه افزایش یابد.

 

  • منبع: کارگزاری آبان
کد خبر 390506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =