افزایش سرمایه ۱۱۰ درصدی و طراحی نرم افزار سکه در "پرداخت"

نشست خبری شرکت به پرداخت ملت روز جاری با حضور مدیر عامل و برخی از مقامات ارشد این مجموعه با همراهی اصحاب رسانه برگزار شد تا آخرین دستاوردها و برنامه های آتی "پرداخت" تشریح شد.

 بر اساس گزارش بورس آنلاین، محمد علی ترابیان، مدیر عامل شرکت به پرداخت در ابتدا محوریت نشست خبری امروز را اعلام کرد و گفت: تشریح قابلیت ها و توانمندی های نرم افزار سکه که در ماه جاری راه اندازی شده، افزایش سرمایه شرکت و برنامه های آتی "پرداخت" از جمله موضوعاتی است که در خصوص آن صحبت می شود.

ایجاد کارخانه استارت آپ در"پرداخت " 

ترابیان افزود: شرکت به پرداخت در هر دو محور سوییچ بانکی و ارائه خدمات پرداخت فعالیت دارد. در حوزه بانکی تمام تراکنش های کارتی و غیر حضوری بانک ملت از طریق سوییچ بانکی "پرداخت" انجام می شود که توسعه سوییچ بانکی و ارتقا و استاندارد سازی آن یکی از برنامه های آتی شرکت به شمار می رود.

فعالیت این مجموعه در حوزه ارایه خدمات پرداخت نیز از ابتدای سال 85 آغاز شده و در حال حاضر یک میلیون پایانه در پوزهای مختلف در حال دریافت سرویس هستند و حدود ۹۰۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی فعال است که این رقم می تواند به یک میلیون و 200 هزار ارتقا یابد. همچنین نرم افزار سکه نیز تا کنون 300 هزار کاربر را جذب کرده است.

این مقام مسئول به روز کردن فناوری و استفاده از تکنولوی روز دنیا در کنار توسعه همکاری با مراکز علمی را از جمله سیاست های به پرداخت برای آینده برشمرد و ادامه داد: سیاست شرکت بر این امر نهاده شده که در حوزه استارت آپ ها نقش سازنده و موثری داشته باشد و تنها نقش حمایتی نداشته باشد. در این راستا پروژه استارت آپ فکتوری طراحی شده و به دنبال ایجاد کارخانه استارت آپ هستیم. علاوه بر این، در شرایط فعلی کاهش و کنترل هزینه تراکنش ها در برنامه اصلی شرکت قرار دارد و در این راستا مذاکرات مختلفی با شرکت ها و مراکز علمی شده است.

مدیر عامل شرکت به پرداخت به طراحی نرم افزار سکه اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که تلفن همراه هوشمند ابزار قوی و ساده ای است که رفته رفته به ابزاری جهت ارایه انواع سرویس های مورد نیاز مشتریان تبدیل می شود و از این رو حضور در این حوزه در دستور کار شرکت قرار دارد. در این راستا نرم افزار سکه به عنوان ابزاری برای توسعه کسب و کار طراحی شده است.

علاوه بر این، فعالیت در حوزه سرمایه گذاری، ارایه امکانات و زیرساخت های مناسب، ایجاد درآمد، مشارکت در سهم سود از سیاست های اصلی "پرداخت" به شمار می روند. این مجموعه خود را موظف می داند تا در مثلث سهامدار، مشتری و پرسنل همواره منافع هر سه رئوس را تامین کند.

افزایش فروش "پرداخت"

حمیدرضا کردلوئی معاونت مالی و اقتصادی شرکت به پرداخت ملت با اشاره به برنامه افزایش سرمایه این مجموعه در این خصوص ابراز داشت: برنامه افزایش سرمایه "پرداخت" از 95 میلیارد تومان به 200 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در مرحله دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار به سر می برد. اجرای برنامه افزایش سرمایه تاثیری در مقدار فروش شرکت در سال جاری در پی نخواهد داشت و می توان گفت سبب افزایش مقدار فروش در سال آینده خواهد شد. آچنان که انتظار می رود تا فروش شرکت که در سال جاری 1.250 میلیارد تومان برآورد شده و در سال 97 به 1.620 میلیارد تومان و در سال 98 به 2.100 میلیارد تومان افزایش یابد.

اهداف "پرداخت" از افزایش سرمایه

وی در خصوص مصارف اصلی افزایش سرمایه عنوان کرد: نوسازی پایانه ها، مدل سازی سوییچ و جایگاه های سوخت از جمله مصارفی است که در طرح توجیهی برنامه افزایش سرمایه درج شده است. البته نقدینگی لازم برای دستیابی به اهداف مذکور حدود 129 میلیارد تومان محاسبه می شود و این در حالی است که مبلغ افزایش سرمایه 105 میلیارد تومان است. بر این اساس مابه التفاوت 24 میلیارد تومانی از منابع داخلی یا سود انباشته تامین خواهد شد.

مقدار سود و فروش در 9 ماهه سال جاری

این مقام مسئول در خصوص سود و فروش شرکت در 9 ماهه سال مالی جاری گفت: اطلاعات مالی عملکرد سه ماهه سوم تهیه شده و بزودی در سامانه کدال منتشر خواهد شد. در این بین به صورت تقریبی می توان گفت در دوره مورد اشاره سود 174 ریالی محقق شده و فروش شرکت از 603 میلیارد تومان محقق شده در نیمه اول به 934 میلیارد تومان رسیده است.

مهمترین طرح های توسعه ای

باغستانی، معاونت شبکه شرکت به پرداخت ملت به مهمترین طرح های توسعه ای این مجموعه اشاره کرد و گفت: حرکت در مسیر زیرساخت های جدید، بهره بردای از سایت جدید شرکت، راه اندازی سایت بحران که در خارج از شهر تهران قرار دارد، استفاده از ظرفیت لینک های ارتباطی با شاپرک و مدیریت امنیت اطلاعات از جمله مهمترین طرح های توسعه ای شرکت به شمار می روند.

سرویس های نرم افزار سکه

الهام مدنی، مدیر محصول شرکت به پرداخت ملت در خصوص نرم افزار سکه نیز گفت: همانطور که اشاره شد شرکت به تدریج به سمت استفاده از نرم افزار موبایلی پیش رفته و نرم افزار سکه که دو سال پیش طراحی شده را روی پلت فرم جدیدی طراحی و راه اندازی کرده است. تا کنون 300.000 کاربر از این نرم افزار استفاده می کنند.

مدنی سرویس های نرم افزار سکه را کیف پول، بسته اینترنتی، شارژ تلفن همراه، نیکوکاری، پرداخت و انتقال وجه اعلام کرد و افزود: حضور در حوزه گردشگری جهت خرید بلیط قطار و هواپیما، تورهای داخلی و خارجی در کنار خرید بیمه و حمل و نقل سرویس های جدیدی هستند در آینده به این نرم افزار افزوده می شود.

شرکت های PSP و کاهش نرخ کارمزد

مدیر عامل شرکت به پرداخت ملت در پاسخ به سوالی مبنی بر اثرات کاهش نرخ کارمزد ارایه خدمات پرداخت بر وضعیت سودآوری شرکت های PSP اظهار داشت: انتقادات بانک ها به نظام کارمزد فقط در حوزه ارایه خدمات پرداخت نیست و بحث کاملاً جدی و گسترده تری است. به نظر می رسد باید مجموعه های مختلف درگیر با موضوع نظام کارمزد در این خصوص بحث و بررسی کنند. با این اوصاف باید گفت دغدغه شرکت های PSP نرخ کارمزد نیست چراکه سرویس ها با قیمت مناسب ارایه می شود و مصرف کننده واقعی باید هزینه آن را پرداخت کند.

ترابیان در بیان دلایل رشد قابل توجه سود محقق شده در نیمه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته اظهار داشت: بیشترین درآمد شرکت در سال گذشته از محل همکاری با شرکت شاپرک بدست آمده و این در حالی است که فروش شرکت در سال جاری با گسترش منابع درآمدی سه برابر شده است. 

کد خبر 390460

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =