افزایش سرمایه ۵۰ ، ۱۰۰و ۵۰۰درصدی سه شرکت بورسی

سه شرکت فعال در بازار سرمایه از برنامه های خود جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه رونمایی کردند.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت نفت بهران اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه را منتشر کرد. "شبهرن" سرمایه خود را از 2.000 میلیارد ریال به 3.000 میلیارد ریال افزایش می دهد . همچنین از مطالبات حال شده سهامداران ، آورده نقدی و نیز سود انباشته استفاده می کند تا با هدف اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده، برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی را به اجرا درآورد.

علاوه بر این، شرکت آهن و فولاد ارفع نیز که پیشتر اجرای برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی را اعلام کرده بود، پس از برگزاری مجمع فوق العاده در این خصوص از انجام این برنامه طی دو مرحله خبر داد. به گونه ای که، در مرحله اول سرمایه شرکت از 1.994.865 میلیون ریال به 2.994.865 میلیون ریال افزایش می یابد و در مرحله دوم نیز "ارفع" چهار هزار میلیارد ریالی می شود. این برنامه با هدف اصلاح ساختار مالی، تسویه بدهی ها و صرفه جویی در تحمل هزینه های مالی و آثار احتمالی تسعیر ارز از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی اجرایی می شود. البته اجرای این برنامه منوط به دریافت مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار است.

بر اساس این گزارش، شرکت دامداری تلیسه نمونه در نظر دارد تا برنامه افزایش سرمایه 500 درصدی به اجرا درآورد تا سرمایه "تلیسه" از 70 میلیارد ریال به 420 میلیارد ریال ارتقا یابد.

این برنامه با هشت هدف همچون اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی ترازنامه، تامین سرمایه در گردش مورد نیاز به منظور کنترل بهتر قیمت نهاده ها، بهبود و افزایش قیمت سهام و ارزش بازار سهام شرکت، بهبود نسبت مالکانه و ارتقاء جایگاه شرکت در صنعت کشاورزی و دامپروری، اصلح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی جهت اخذ تسهیلت مورد نیاز از بانک ها، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده بابت پروژه افزایش ظرفیت گاوداری واحد شهریار، جبران مخارج سرمایه ای انجام شده جهت پروژه راه اندازی واحد حسن آباد و تامین منابع لازم و کافی جهت به نام شدن اراضی واحد شهریار و خرید واحد حسن آباد از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به اجرا در می آید.

 

نام شرکت

سرمایه فعلی (میلیون ریال)

سرمایه جدید (میلیون ریال)

محل

هدف

نفت بهران

2.000.0000

3.000.000

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و نیز سود انباشته

اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده

آهن و فولاد ارفع (مرحله اول)

1.994.865

2.994.865

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

تسویه بدهی ها و صرفه جویی در تحمل هزینه های مالی و آثار احتمالی تسعیر ارز

آهن و فولاد ارفع (مرحله دوم)

2.994.865

4.000.000

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

تسویه بدهی ها و صرفه جویی در تحمل هزینه های مالی و آثار احتمالی تسعیر ارز

دامداری تلیسه

70.000

420.000

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی ترازنامه و ...

 

 

کد خبر 390395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =