شایعه خرید بلوک ذوب آهن توسط فولاد مبارکه صحت دارد؟

اخیرا شایعاتی در خصوص توافق سازمان تامین اجتماعی با فولاد مبارکه جهت واگذاری بلوک ذوب آهن اصفهان به گوش می رسد ، شنیده هایی که به نظر در رشد تقاضا در ذوب بی تاثیر نبودند . در صورت ورود فولاد مبارکه به ذوب آهن ، عملا فولاد مبارکه اصفهان سهامدار عمده ذوب آهن خواهد شد .

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس 7 ، سعید امید قائمی در خصوص شایعات مطرح شده پیرامون این شرکت گفت: موضوع توافق سازمان تامین اجتماعی با شرکت فولاد مبارکه جهت واگذاری بلوک «ذوب» را من نیز شنیده ام؛ اما از صحت و سقم آن اطلاع دقیقی ندارم. فعلا نمی توان در مورد تاثیر ورود احتمالی فولاد مبارکه به ترکیب سهامداران این شرکت، اظهار نظر کرد و همه چیز بستگی به سیاست های سهامدار جدید پس از ورود به سهم خواهد داشت. در هر حال، اگر سهامدار عمده جدیدی به سهم ورود کند که با مفاهیم صنعت فولادی و مسائل آن آشنایی داشته باشد، می توان به بهبود وضعیت شرکت امیدوار بود.

 

معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص عملکرد ذوب آهن گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان، در ۱۸ ماه اخیر عملکرد قابل قبولی داشته و بخش عمده ای از زیان شرکت پوشش داده شده که این اتفاق، در نوع خود بی نظیر است.

روند فروش نیز مطلوب بوده و بودجه عملیاتی را محقق خواهیم ساخت. روند مثبت فعالیت شرکت در پوشش زیان تداوم خواهد داشت. اگر مشکل خاصی ایجاد نشود، افزایش سرمایه نیز انجام می شود و نتیجه مثبت آن نمایان خواهد شد.

رشد قیمت سهم نیازمند عواملی از جمله حمایت سهامدار عمده می باشد و اقدام خاصی در این زمینه از سوی سهامدار عمده صورت نگرفته است. ضمن اینکه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به سبب بدهی به سازمان خصوصی سازی، هر از چند گاهی اقدام به عرضه بلوک ذوب می کند و به نظر می رسد این اقدام نیز در عدم رشد قیمت سهم موثر بوده است.

قیمت سهم قبل از این هم گاه افت و خیز داشته اما به لحاظ اتفاقات و اخبار داخلی، هیچ دلیلی برای افت قیمت سهم وجود ندارد.

کد خبر 390381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =