بورس به "سکارون" کارت قرمز داد

شرکت سیمان کارون بعد از ۱۴ سال از بورس اخراج شد و دو شرکت نیمه معروف دیگر هم آماده دریافت کارت قرمز شدند.

درحالی طی سال جاری شرکت هایی مانند چینی ایران و پارس پامچال به دلایلی چون زیاندهی و نبود آینده ایی روشن ، ضعف اطلاع رسانی و از دست دادن شرایط حضور و... ، از بورس اخراج و به بازار پایه فرابورس منتقل شده اند که طبق مصوبه جدید هیات پذیرش اوراق بهادار، شرکت سیمان کارون هم کارت قرمز گرفت و آماده تبعید شد.
به این ترتیب"سکارون" 20.8 میلیارد تومانی که از آذر 82 در بازار دوم معاملات بورس حضور داشت از سه شنبه جاری 5 دی از فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف و به بازار پایه فرابورس منتقل می شود.

این شرکت که سود هر سهم 147 ریال پیش بینی کرده و پیش از هم پرونده تخلفاتی داشت ، متعلق به چند شخص حقیقی با مالکیت حدود 45 درصدی ، بنیاد مستضعفان با حدود 20 درصد و آستان قدس با حدود 4 درصد و ... بوده از آبان سال گذشته تا کنون با توقف نماد هم روبرو است.
براساس این گزارش، علاوه بر این سیمان کارون که با حذف قطعی روبرو شده ، دو شرکت پلی اکریل و تولید مواداولیه الیاف مصنوعی مراحل نهای اخراج از بورس را طی کرده اند.

هیات پذیرش بورس تهران این دو شرکت را از چند ماه پیش حایز ادامه حضور در بورس ندانسته و مهلتی برای هم اعتراض تعیین کرده بود که به اتمام رسیده و قرار است سازمان بورس طی روزهای آینده تکلیف این دو را هم روشن و نهایی کند."شپلی" که از 22 شهریور به دلیل برگزاری دو مجمع سالانه و فوق العاده  با توقف نماد روبرو است، مالک بیش از 40 درصد "شمواد" است.

کد خبر 390246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =