"شپلی" و "شمواد" گرفتار در زیان دهی

شرکت پلی اکریل ایران پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری را منتشر کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت پلی اکریل ایران که نماد معاملاتی آن از 21 شهریور ماه سال جاری به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سهامداران متوقف و تا کنون مورد بازگشایی قرار نگرفته، گزارش عملکرد نیمه اول سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 96 را با تحقق 61 درصد از زیان برآوردی 319 ریالی ارایه کرد.

همچنین شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی که "شپلی" سهامدار 40 درصدی آن است، اولین بودجه سال مالی آینده خود را تدوین و ارایه داشت.

"شپلی" در دوره مذکور مبلغ 196 ریال زیان بدست آورده و توضیح داده که با توجه به قطعيت حکم موضوع بند هشت گزارش بازرس و حسابرس قانوني در گزارش 30 آذر ماه 95 ، مبلغ جريمه در سر فصل ساير درآمدها و هزينه هاي غير عملياتي به مبلغ 225 ميليارد ریال لحاظ شده است .

بر اساس اطلاعات موجود، افت 81 درصدی مقدار تولید، کاهش 68 درصدی مقدار فروش و نیز نزول 75 درصدی درآمد فروش از جمله مواردی است که در دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته شرکت پلی اکریل ایران مشاهده می شود.

علاوه بر این، شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 97 را با برآورد زیان تدوین کرد، به گونه ای که "شمواد" در حالی که برای سال مالی 96 زیان 909 ریالی برآورد کرده بود، برای سال مالی 97 مبلغ 510 ریال زیان پیش بینی کرد. بر این اساس می توان گفت شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی در اولین بودجه سال مالی آینده خود کاهش زیان را به سهامدارانش وعده داده است.

بر اساس اطلاعات موجود، نماد معاملاتی "شمواد" در 12 مرداد ماه سال گذشته به منظور تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده و با وجود گذشت بیش از یک سال از زمان توقف نماد اما تاکنون بازگشایی نشده است.

کد خبر 390084

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =