۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
تشریح دلایل زیان "ثتران"

شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران گزارش ماحصل فعالیت های خود در پایان سال مالی منتهی به شهریور ماه ۹۶ را با افزایش زیان اعلام کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه با سرمایه 1.200 میلیارد ریال در 12 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 96 مبلغ 344  ریال زیان بدست آورد که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 65 درصدی همراه شد.

شهرام شهریاری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران در این خصوص شفاف سازی کرد و دلایل موثر بر تغییر سرفصل های صورت مالی "ثتران" را تشریح کرد.

شهریاری افزایش سرفصل حساب دریافتنی را عمدتا ناشی از مطالبات قراداد فروش سهم شرکت در پروژه مروارید حقانی به شرکت بهساز کاشانه تهران اعلام کرد که طی شش ماهه اول سال مالی 97 تعیین تکلیف خواهد شد. علاوه بر این، افزایش سرفصل سرمایه گذاری بلندمدت به دلیل ورود به سرمایه در سهام صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان نگین شهر ری اتفاق افتاده و رشد افزایش سرفصل سفارشات و پیش پرداخت ها عمدتاً به دلیل پیش پرداخت به پیمانکاران و عدم دریافت صورت وضعیت در تاریخ تنظیم گزارش ثبت شده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران همچنین کاهش سایر درآمدهای غیرعملیاتی را ناشی از مواردی همچون افت درآمد فروش و تعدیل وجه نقد موجود در حساب های بانکی، کاهش درآمدهای متفرقه از محل سود سپرده های بانکی و نیز وجود درآمدهای اتفاقی سال گذشته بابت فروش سرمایه شرکت فرعی مسکن سازان بهشت پویا برشمرد.

شهریاری به زیان خروج از پروه حقانی ، فروش زمین بامداد تهران ، شناسایی قسمتی از زیان پروژه جماران و نگین شهر ری اشاره کرد و دلیل این امر را اصلاح قیمت تمام شده پروژه دانست که در نهایت این امر همراه با دریافت تسهیلات مالی 200 میلیارد ریالی به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز و عدم جذب سربار مالی به پروژه به دلیل پیشرفت کمتر از برنامه سبب شناسایی زیان در دوره عملکرد مورد اشاره شده است.

 

کد خبر 390063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =