۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
رشد درآمد فروش و سود "شبندر"

شرکت پالایش نفت بندر عباس با سرمایه ۱۳.۸۰۰ میلیارد ریال که پیشتر سود برآوردی ۸۴۷ ریالی را در پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۶ لحاظ کرده بود، در دوره عملکرد شش ماهه نخست با رشد ۱۷ درصدی ۹۹۳ ریال سود برآورد کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین،"شبندر" در دوره عملکرد نیمه اول سال مالی جاری با تحقق 629 ریال سود حدود 63 درصد از سود برآوردی 993 ریالی را پوشش داد.

همچنین در حالی که مقدار تولید و فروش محصولات این شرکت در دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نیافته، درآمد حاصل از فروش محصولات "شبندر" بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت پالایش نفت بندرعباس افزايش نرخ نفت خام، ميعانات گازي، و فرآورده هاي نفتي در بازار های بین المللی را از عوامل موثر بر برآورد رشد سودآوری شرکت مطرح کرده است.

علاوه بر این "شبندر" به مفروضات بودجه سال مالی جاری اشاره کرده است؛ آنچنان که نرخ ارز براي ماه هاي فروردين تا آبان، معادل ميانگين بانک مرکزي و براي آذر تا اسفند نیز بر اساس روند افزايش نرخ در ماه هاي گذشته لحاظ شده است. بر این اساس می توان گفت ميانگين نرخ تسعير ارز در نيمه دوم سال جاری 35.692ریال و در کل سال 34.180 ریال محاسبه می شود. اگرچه  بر اساس پیش بینی ها ،  بالاترين نرخ ارز در اسفند ماه امسال 37.000 ریال خواهد بود اما در عین حال این نرخ ارز در اولين گزارش 33.000 ریال در نظر گرفته شده بود.

همچنین نرخ خريد انواع نفت خام و ميعانات گازي در دوره پيش بيني، براساس ميانگين صورت حساب هاي دريافتي از شرکت ملي پالايش و پخش در شش ماه اول سال جاری محاسبه شده که بر اساس آن قیمت خرید44.94 دلار و برای میعانات گازی 49.38  دلار لحاظ شده است.

البته شرکت پالایش نفت بندرعباس در گزارش عملکرد خود تاکید کرده که تمامی  محاسبات بر اساس آخرين اطلاعات دريافتي از سوي شرکت های ملي نفت و نیز ملي پالايش و پخش فرآورده های نفتی انجام شده است و همچون سال هاي گذشته، احتمال تغييرات مداوم اطلاعات دريافتي و در پی آن تغيير پيش بيني سود و زيان شرکت وجود دارد.

 

کد خبر 390045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =