لوح ویژه افکارعمومی برای بانک دی

اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی طی یک سال گذشته توانست ۳۰ پژوهش ارتباطی در حوزه های گوناگون انجام دهد که این میزان پژوهش در روابط عمومی سازمان های ایرانی کم نظیر است.

با توجه به اجرای تعداد قابل توجه  پژوهش ارتباطی توسط روابط عمومی بانک دی طی یک سال گذشته، تکریم افکار عمومی، بهره گیری از آرای مردم در طراحی برنامه ها و طرح های اجرایی ،الزام بخش های ذیربط به شناسایی، مطالعه و صیانت از افکار عمومی ،اهتمام در توجه ویژه به افکار عمومی از لحاظ کیفی و کمی و ایجاد شرایط لازم برای تاثیرگذاری انتظارات ذینفعان و مشتریان بر تصمیمات مدیریت، این بانک موفق به کسب رتبه اول در بخش پژوهش های ارتباطی و دریافت لوح ویژه خط کش طلایی افکارعمومی شد.

جمشید قزوینیان مدیر روابط عمومی و تبلیغات بانک دی با بیان این مطلب گفت: اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی طی یک سال گذشته توانست 30 پژوهش ارتباطی در حوزه های گوناگون انجام دهد که این میزان پژوهش در روابط عمومی سازمان های ایرانی کم نظیر است.

قزوینیان با اشاره به اینکه  جایزه خط کش طلایی به سازمانی تعلق می گیرد که بیشترین توجه را به افکار عمومی داشته باشد، در خصوص تشریح فرایند نظرسنجی های انجام شده در روابط عمومی بانک دی افزود: نظرسنجی ها در این اداره به دو دسته نظرسنجی های برون سازمانی، که ناظر به رضایتمندی و انتظارات ذینفعان بیرونی است و نظرسنجی های درون سازمانی که ناظر به اثربخشی برنامه های ارتباطی برای ذینفعان درونی (کارکنان) است، تقسیم می شود.

وی در توضیح این دو نوع نظرسنجی گفت: در نظرسنجی های درونی مهمترین وظیفه روابط عمومی سنجش نقاط ضعف و قوت (اثربخشی) برنامه های ارتباطی برای کارکنان است بدین ترتیب که پس از هر برنامه ارتباطی یک نظرسنجی از جامعه هدف صورت می گیرد تا نقاط قابل بهبود برای ادوار آتی شناسایی و برطرف شود، اما در نظرسنجی های بیرونی نیز که بر اساس ماتریس ذینفعان بانک دی هدفگذاری می شوند، مهمترین نظرسنجی های سالانه شامل سنجش انتظارات ذینفعان، سنجش رضایتمندی مشتریان بر اساس بخش بندی مدل کسب و کار، سنجش جایگاه، تصویر و شهرت برند بانک در جامعه، نظرسنجی از سهامداران، سنجش رضایتمندی و انتظارات مشتریان از محصولات و خدمات بانک و ... می باشد که در این نظرسنجی ها نقاط قابل بهبود جهت ارتقاء ارتباطات و کیفیت خدمات بانک در قبال ذینفعان آسیب شناسی می شود.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات بانک دی با تاکید بر تخصص گرایی در فعالیت های روابط عمومی تصریح کرد: تمام نظرسنجی های مذکور توسط کارشناسان اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک انجام می شود و در نظرسنجی های بیرونی جهت جلوگیری از سوءگیری در جمع آوری داده ها، عملیات گردآوری اطلاعات به شرکت های نظرسنجی پیمانکار واگذار می شود، اما تدوین مدل های پژوهشی، طراحی پرسشنامه ها و نگارش و تحلیل آماری گزارش ها در اداره روابط عمومی انجام می شود.

وی با تاکید بر نقش تاثیرگذار مشارکت همکاران شعب بانک در نظرسنجی ها گفت: به طور متوسط در نظرسنجی های درون سازمانی بخش قابل توجهی از همکاران شعبه مشارکت دارند و با اظهار نظرات صریح خود در خصوص نقاط ضعف و قوت برنامه های ارتباطی روابط عمومی، زمینه بهبود بسیاری از فرایندها و اقدامات سازمان را فراهم می سازند.  

قزوینیان با تاکید بر تاثیر نقش حمایتی مدیران ارشد سازمان در موفقیت نظرسنجی ها خاطر نشان کرد: مدیران ارشد بانک دی به طور پیوسته با حمایت از انجام نظرسنجی های مختلف، عملکرد خود را در معرض ارزیابی مشتریان و کارکنان قرار داده و با پیاده سازی نتایج نظرسنجی ها، زمینه ارتقاء و بهبود عملکرد سازمان را فراهم کرده اند.

کد خبر 389970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =