بودجه "دجابر" پس از اعمال افزایش سرمایه/ پوشش ۴۵ درصدی سود "دفرا"

شرکت داروسازی جابربن حیان اصلاحیه بودجه بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری را پس از اعمال افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی ارایه کرد و همراه با آن گزارش عملکرد شرکت فرآورده های دارویی و تزریقی ایران طی دوره مذکور منتشر شد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت داروسازی جابربن حیان که پیشتر پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد نیمه اول سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را با سرمایه 378 میلیارد ریال با برآورد سود 2.361 ریالی تدوین کرده بود، بودجه مالی بر اساس دوره مذکور را پس از اجرای برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی ارایه کرد. بدین ترتیب "دجابر" با سرمایه جدید 756 میلیارد ریالی در گزارش جدیدش مبلغ 1.181 ریال سود برآورد کرد و با تحقق سود 366 ریالی حدود 31 درصد از بودجه را پوشش داد.

این مجموعه طی دوره شش ماهه نخست سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته افت 37 درصدی مقدار تولید، کاهش 28 درصدی مقدار فروش و در مقابل آن افزایش 10 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی را رقم زده است.

در کنار آن، شرکت فرآورده های تزریقی و دارویی ایران گزارش حسابرسی شده عملکرد دوره مورد بررسی را با تحقق 45 درصد از سود برآوردی منتشر کرد. این مجموعه فعال در گروه دارو با سرمایه 400 میلیارد ریال در حالی که برای سال مالی جاری 970 ریال سود برآورد کرده بود با تحقق سود 432 ریالی حدود نیمی از بودجه برآوردی را محقق کرد.

"دفرا" در دوره عملکرد نیمه اول سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افزایش حدو 9 درصدی مقدار تولید و نیز رشد 12 درصدی مقدار فروش محصولات مواجه شد و درمقابل درآمد حاصل از فروش آن بدون تغییر باقی ماند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

کد خبر 389901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =