سکون سودآوری "شتوکا"/ "حتوکا" در سراشیبی نزول

شرکت های توکا رنگ فولاد سپاهان و حمل و نقل توکا گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال مالی ۹۶ را ارایه کردند و در حالی که "شتوکا" تغییری در سود برآوردی سال مالی مذکور اعمال نکرد، اما "حتوکا" افت ۵۲ درصدی سود را در گزارش جدیدش رقم زد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری را بدون تغییر سود نسبت به آخرین گزارش منتشر شده ارائه کرد و در این دوره نیمی از بودجه برآوردی را پوشش داد.

این مجموعه با سرمایه 70 میلیارد ریال در شرایطی که برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 مبلغ 406 ریال سود برآورد کرده بود، در شش ماهه نخست همان سال با تحقق سود 195 ریالی حدود 50 درصد از سود برآوردی را محقق ساخت. مقدار تولید "شتوکا" در دوره نیمه اول سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییر قابل توجهی نیافته و مقدار فروش آن بیش از پنج درصد افزایش یافته و درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی آن حدود 10 درصد رشد را به ثبت رسانده است.

علاوه بر این، شرکت حمل و نقل توکا نیز گزارش عملکرد شش ماهه اول را منتشر کرد و طی آن از تعدیل منفی 52 درصدی سود خبر داد. "حتوکا" در حالی که در گزارش عملکرد سه ماهه اول سال مالی 96 سود 202 ریالی برآورد کرده بود، صورت های مالی عملکرد نیمه اول همان سال را با افت 52 درصدی سود ارائه کرد. این مجموعه در گزارش آخرین دوره عملکردش مبلغ 95 ریال سود پیش بینی کرد و با تحقق سود 11 ریالی تنها 12 درصد از بودجه را پوشش داد.

کد خبر 389891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =