۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
"حتاید" در مسیر رشد سودآوری

شرکت تاید واتر خاورمیانه فعالیت های خود طی نیمه اول سال جاری را با رشد هشت درصدی سود برآوردی و پوشش ۵۸ درصدی بودجه به پایان رساند.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه فعال در گروه حمل و نقل با سرمایه 1.000 میلیارد ریال طی دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 سود برآوردی 387 ریالی را به 418 ریال سود افزایش داد. "حتاید" در دوره مذکور مبلغ 244 ریال سود محقق ساخته و 58 درصد از سود برآوردی 418 ریالی را پوشش داده است.

شرکت تاید واتر خاورمیانه در خصوص دلایل تغییرات برخی از اطلاعات گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری نسبت به سه ماهه اول همان سال توضیح داده است. آنچنان که افزايش درآمد حاصل از ارائه خدمات در دوره مورد بررسی حدود 185.550 ميليون ریال را ناشی از درآمد حاصل از اجاره واگذاري تجهيزات و ماشين آلات ترمينال يک بندر شهيد رجائي و فعاليت هاي متفرقه ناحيه هرمزگان که بر اساس عملکرد شش ماهه نخست تعديل يافته، برشمرده است. علاوه بر این، تاکید شده که درآمد ناحيه مازندران به دليل حجم عمليات مبلغ 22.450 ميليون ریال نسبت به پيش بيني قبلي کاهش يافته و افت بهای تمام شده ارایه خدمات نیز مرتبط با هزينه هاي قابل اجتناب منطقه مازندران است.

بر اساس این گزارش، در خصوص ساير درآمدها و هزينه هاي عملياتي نیز توضیح داده شده که  درآمدهاي مذکور به علت عدم تحقق درآمدهاي شناسایي شده مرتبط با شناورها حذف شده و با توجه به اينکه عمده هزينه هاي مربوط به شناورها ثابت و غيرقابل اجتناب است، این فعاليت ها منجر به زيان شده است. در کنار آن افت درآمد حاصل از سرمايه گذاري ها از کاهش سود سپرده بانکي نشات می گیرد.

کد خبر 389803

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =