وزرای اقتصادی ایران و ایتالیا دیدارکردند

وزیر اموراقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس پائیزه وزرا در بانک جهانی و صندوق بین‌المللی دیروز عصر وارد واشنگتن شده بود با وزرای چند کشور دیدار و ملاقات کرد.

وی در دیدار با وزیر دارایی ایتالیا ضمن اشاره به ۳ برابر شدن حجم مبادلات بین دو کشور در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال قبل بر ضرورت  گسترش بیشتر روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.
بر اساس این گزارش، کرباسیان با اشاره به مذاکرات مناسب بین دو کشور در حوزه ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدی انجام شده توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان از یکسو و بانک‌های ایتالیایی از سوی دیگر اظهار امیدواری کرد که حسب توافقات انجام شده طی چند هفته آتی این موافقتنامه‌ها به امضای طرفین برسد.
وی هم چنین با اشاره به اقدامات مفیدکشوردرحوزه شفاف‌سازی و سازماندهی عملیات بانکی و برنامه‌های موفق اقتصادی کشوردر طی چند سال اخیر اظهار داشت: حفظ رشد ۱۲ درصدی اقتصادی و متوسط ۸ درصد طی برنامه‌های توسعه‌ای‌مان نیاز به ایجاد تنوع در تامین منابع مالی و تکنولوژی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی دارد.
کرباسیان همکاری با ایتالیا در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع فولاد، حمل و نقل و نظائر آن را زمینه‌های خوبی برای تقویت این همکاری‌ها دانست.
وزیر دارایی ایتالیا نیزدراین ملاقات ضمن تاکید برعزم آن کشوردر گسترش مناسبات دوجانبه آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه‌های مختلف اعلام و برعلاقمندی کمپانی‌های ایتالیایی برای همکاری با طرف‌های ایرانی تاکید کرد.وی همکاری‌های مالی بین دو کشور را زمینه ساز همکاری‌های فنی و تکنیکی بین ایران و ایتالیا دانست.

 

کد خبر 389752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =