نمایش عملکرد مناسب از "سهگمت"

شرکت سیمان هگمتان در دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی ۹۶ حدود سه چهارم بودجه مالی خود را پوشش داد و دلایل پوشش مناسب سود برآوردی را اعلام کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه با سرمایه 502.900 میلیون ریال گزارش حسابرسی شده عملکرد نیمه اول سال مالی منتهی به 30 دی ماه 96 را بدون تغییر نسبت به گزارش حسابرسی نشده ارایه کرد. "سهگمت" در دوره مذکور مبلغ 250 ریال سود محقق ساخت و 70 درصد از سود برآوردی 357 ریالی را پوشش داد.

شرکت سیمان هگمتان به عوامل موثر بر عملکرد مناسب این مجموعه در نیمه اول سال مالی جاری اشاره کرد و عواملی همچون کاهش مبلغ فروش به ميزان 87.083 ميليون ریال ناشي از کاهش مقدار و نرخ فروش کلينکر، افزايش بهاي تمام شده به ميزان 43.352 ميليون ریال ناشي از کاهش مقدار فروش سيمان پاکتي و در نتيجه کاهش مصرف پاکت و افت هزينه استهلاک دارايي ها و انرژي را از جمله این موارد برشمرد.

بر اساس اطلاعات موجود، "سهگمت" افت 11 درصدی مقدار تولید، کاهش هشت درصدی مقدار فروش و در مقابل آن افزایش بیش از 23 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی را در دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته رقم زده است.

کد خبر 389749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =