فروش دارایی "کپشیر" با هدف تامین مالی/رد یک شایعه

عضو هیات مدیره شرکت پشم شیشیه ایران از برنامه های این مجموعه جهت فروش زمین کارخانه و ساختمان دفتر مرکزی با هدف تامین مالی یک پروژه خبر داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، احمد رضا دستغیب عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت پشم شیشه ایران طی ارسال نامه ای روی سامانه کدال عنوان کرد که این شرکت در راستای تامین منابع مالی مورد نیاز پروژه انتقال از دارایی های غیر مولد، زمین کارخانه و ساختمان دفتر مرکزی را به فروش می رساند. متراژ ملک مذکور 1336.50 متر مربع با ارزش دفتري معادل 177.260.174ريال محاسبه می شود که در تاريخ  26 مرداد ماه سال جاری جوابيه کارشناسي رسمي دادگستري به مبلغ 160 میلیارد ريال ارزشيابي شده و نتيجه آن به همراه نامه به استحضار سهامدار عمده یعنی شرکت سرمايه گذاري صدر تامين رسيده است .

این مقام مسئول بر این موضوع تاکید کرد که اساساً اجراي تصميم در اين اندازه در حدود اختيارات هيات مديره نیست و تصميم نهايي بر عهده سهامدار عمده است و افزون بر آن ملک دفتر مرکزي در رهن بانک سپه بوده و از حد اعتباري هفتاد ميليارد ريالي استفاده می شود.

 همچنين در تاريخ هفتم مرداد ماه سال جاری شايعاتي مبني بر فروش زمين کارخانه شيراز در میان اهالی بازار سرمایه به گوش رسيد که اين شايعات سبب افزايش ارزش سهام اين شرکت شده و این مجموعه طبق دستورالعمل ناشران بورس ملزم به تکذيب اين شايعه بوده است .

علاوه بر این، در حال حاضر شرکت مقدمات اوليه فروش دفتر مرکزي را آغاز کرده که آگهي مزايده آن در ماه جاري در روزنامه کثير الانتشار چاپ خواهد شد و پس از نهايي شدن سود حاصل بر اساس استانداردهاي حسابداري شناسايي که البته غير قابل تقسيم بوده و صرفا جهت پروژه انتقال استفاده خواهد شد.

این مقام مسئول در خاتمه به نامشخص بودن اثرات ناشی از انجام برنامه مذکور اشاره و عنوان کرد که به محض روشن شدن این موضوع اطلاع رسانی لازم خواهد شد.

کد خبر 389709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =