دو عامل اثر گذار بر عدم لزوم تعدیل بودجه ۹۶

مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص نرخ فروش محصولات تولیدی و قیمت خرید مواد اولیه، دو عامل اثرگذار بر عدم لزوم تعدیل بودجه سال مالی ۹۶ را تشریح کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، علیرضا خیاط مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع با تایید افزایش نرخ فروش شمش در دو ماه گذشته اعلام کرد که دلیل پایین بودن نرخ متوسط فروش مرداد ماه نسبت به قیمت های جاری بازار ناشی از ایفای تعهدات فروش شرکت بر مبنای سفارشات دریافتی در ماه های قبل است. اثر نرخ های جاری بازار در موارد معدود در اواخر مرداد ماه تاثیرگذار بوده و تبعات عمده آن در شهریور ماه قابل مشاهده است.

این مقام مسئول با تاکید بر عدم لزوم تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 دلایل موثر بر این امر را عنوان کرد. آنچنان که مدیر عامل "ارفع" به افزایش نرخ مواد اولیه مصرفی همزمان با افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی اشاره کرد که این امر مانع از ایجاد حاشیه سود بالا شده است. همچنین خیاط اضافه کرد که محرز نبودن پایداری نرخ های جاری بازار تا پایان سال امکان تصمیم گیری برای ارائه تعدیل را از شرکت سلب کرده و با توجه به ظرفیت تولید شرکت در مقایسه با ظرفیت موجود در کل کشور نقش این مجموعه در تغییر نرخ های جاری تعیین کننده نیست. بر این اساس با توجه به اینکه هیات مدیره شرکت تصمیم جدید برای اصلاح اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 اتخاذ نکرده، اطلاعات بودجه همچنان به قوت خود باقی است.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت آهن و فولاد ارفع با سرمایه بیش از 2.994 میلیارد ریال در دوره عملکرد سه ماهه نخست سال مالی 96 تعدیل مثبت 131 درصدی اعلام کرده و در این دوره با تحقق 38 ریال سود حدود هشت درصد سود برآوردی 472 ریالی را پوشش داده است.

کد خبر 389600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =