مدیر عامل "های وب" شفاف سازی کرد

در پی اعتراضات و گلایه های اغلب سهامداران و تحلیلگران بازار سرمایه و نیز وجود برخی از ابهامات در خصوص تخصیص بخش قابل توجهی از سهام قابل عرضه به کارکنان "های وب"، مدیر عامل این مجموعه طی ارسال نامه ای خطاب به معاون بازار شرکت بورس در این ارتباط توضیح داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، در ادامه اجرای برنامه عرضه اولیه هایی در بازار سرمایه همچون "پرداخت"، "اوان"، "گکوثر" و "چدن" در حالی مقرر شد تا تعداد 400 میلیون سهم شرکت داده گستر عصر نوین در بازار بورس عرضه شود که تعداد 200 میلیون سهم آن معادل پنج درصد از سهام "های وب" به کارکنان و پرسنل این شرکت اختصاص یابد و 200 میلیون سهم باقی مانده  در روز عرضه اولیه به سهامداران حقیقی و حقوقی واگذار شود. در این شرایط نحوه تخصیص سهام به کارکنان شرکت داده گستر عصر نوین سبب گلایه و اعتراض بسیاری از سهامداران شد و در پی آن، ایمان میری مدیر عامل این مجموعه طی ارسال نامه ای در خصوص تخصیص پنج درصد از سهام شرکت به کارکنان آن توضیحاتی ارایه کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، مدیر عامل "های وب" در نامه شفاف سازی با محوریت شفاف سازی در خصوص نحوه تخصیص سهام ضمن اعلام آمادگی مجدد نسبت به واگذاری سهام عنوان کرد که با توجه به اخبار منتشر شده در جراید و کانال های خبری پیشنهاد می شود به منظور جلوگیری از بوجود آمدن هر گونه شائبه در بازار در صورتی که به هر میزان تقاضا وجود داشته باشد، به هر کد حقیقی یا حقوقی تا سقف پنج هزار سهم در روز عرضه اولیه واگذار شود.

میری همچنین به تخصیص پنج درصدی سهام شرکت به کارکنان اشاره کرد و توضیح داد که از این میزان یک درصد جهت خرید و فروش پرسنل و چهار درصد باقی مانده جهت اختصاص به صندوق کارایی کارکنان به منظور ترغیب و تشویق پرسنل به افزایش بهره وری و کارایی انجام می شود.

 این مقام مسئول بر این موضوع تاکید کرده که در این صندوق که تاسیس و اداره آن مطابق با ساز و کارهای مورد پذیرش بورس خواهد بود، پرسنل مالک نبوده و صرفاً از سود حاصل از این صندوق مطابق آئین نامه تنظیم شده بهره مند خواهند شد.

بر اساس این گزارش، صرف نظر از حاشیه های مطرح شده پیرامون نحوه تخصیص سهام به معامله گران، برخی از کارشناسان بازار سرمایه و سهامداران انتقاد هایی در خصوص اجرای برنامه عرضه اولیه طی دو روز متوالی همچون "چدن" و "های وب" در بازار سرمایه و نبود نقدینگی کافی در بازار سهام جهت انجام این برنامه ها داشته اند. چراکه در پایان شهریور ماه علاوه بر تسویه ماهانه اعتبارات مشتریان کارگزاران، شرکت های کارگزاری نیز با توجه به پایان سال مالی خود اقدام به تسویه بخش عمده ای از اعتبارات اعطایی خود به مشتریان می کنند و این امر سبب تشدید فشار فروش سهام در بازار سرمایه خواهد شد.

در پایان این گزارش می افزاید، فردا دومین برنامه عرضه اولیه شرکت بورس انجام می شود و طی آن 400 میلیون سهم "های وب" برای اولین بار در بازار بورس عرضه خواهد شد و محدوده قیمتی 2.175 ریال تا 2.850 ریال جهت کشف قیمت سهام شرکت در روز عرضه اولیه تعیین شده است.

کد خبر 389593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =