دلایل تغییر اطلاعات بودجه سال مالی ۹۶ "ثشرق" از زبان مدیر عامل

یک مقام مسئول در شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالشرق در خصوص دلایل تغییر اطلاعات در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۶ "ثشرق" توضیح داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، مجید توتونچی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالشرق در این ارتباط توضیح داد که بر اساس برآورد ها مبلغ فروش در گزارش  عملکرد 9 ماهه سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 96 مبلغ 557.221 میلیون ریال پیش بینی شده بود و یکی از مفروضات تدوین بودجه فروش یکجا به مشتریان عمده بوده که به دلیل عدم توافق با مشتریان مذکور و یا طولانی شدن مذاکرات، فروش های قبلی برآوردی محقق نشده است. در این بین، به دلیل پیش بینی فروش زمین پروژه صدرا به مبلغ 274.217 میلیون ریال به بانک سامان به منظور تسویه تسهیلات دریافت شده، پیش بینی می شود فروش شرکت در سال مالی 96 افزایش یابد.

توتونچی بر این موضوع تاکید کرد که تسویه تسهیلات بانک سامان تا پایان خرداد ماه سال جاری از مفروضات پیش بینی قبلی بوده که به دلیل طولانی شدن فرآیند مذکور، مخارج تامین مالی که به عنوان سربار مالی به پروژه های در جریان ساخت تسهیم می شود و برآورد بهای تمام شده کل پروژه های مذکور و به تبع آن بهای تمام شده سال مالی 96 افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالشرق در دوره عملکرد 9 ماهه سال مالی 96 در حالی که سود 99 ریالی برآورد کرده بود، مبلغ 75 ریال زیان محقق ساخت و بدین ترتیب از بودجه سال مالی 96 عقب ماند. همچنین نماد معاملاتی "ثشرق" طی 31 مرداد ماه سال جاری به دلیل تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شده و تا کنون مورد بازگشایی قرار نگرفته است.

کد خبر 389507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =