عدم تعدیل پیش بینی های "غبشهر"  برای سال مالی ۹۶

این مقام مسئول عنوان کرده که پوشش هزینه های مالی شرکت در شش ماهه ابتدای سال کمتر از ۵۰ درصد محاسبه می شود که دلیل این امر پیش بینی پرداخت مطالبات سهامداران در دوره مذکور است.

شرکت صنعتی بهشهر در دوره عملکرد شش ماهه اول سال مالی 96 با تحقق سود 228 ریالی تنها 43 درصد از سود برآوردی 525 ریالی را پوشش داد. در پی آن رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص پوشش نامناسب سود از مدیر عامل "غبشهر" توضیح داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، محمود شهرضایی مدیر عامل شرکت صنعتی بهشهر در پاسخ به نامه رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی عدم پوشش مناسب سود مطابق با زمان سپری شده را عمدتا به دلیل وضع عوارض 2.000 ریالی واردات هر کیلو گرم روغن خام اعلام کرده و در کنار آن به عدم پوشش هزینه های مالی شرکت به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر بر عملکرد "غبشهر" در نیمه اول سال مالی جاری اشاره کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرده که  پوشش هزینه های مالی شرکت در شش ماهه ابتدای سال کمتر از 50 درصد محاسبه می شود که دلیل این امر پیش بینی پرداخت مطالبات سهامداران در دوره مذکور است. وی اشاره کرده که با توجه به عدم نقدینگی کافی برای چنین پرداخت هایی شرکت نسبت به استقراض از سیستم بانکی اقدام خواهد کرد که این امر منجر به افزایش هزینه های مالی در شش ماهه دوم سال جاری خواهد شد. بر این اساس، با توجه به مطالب عنوان شده تعدیلی از این بابت در بودجه پیش بینی نمی شود.

کد خبر 389380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =