"پارسان" از ترکیب سهامداران "مارون" خارج می شود

هلدینگ نفت و گاز پارسیان طی ارسال اطلاعیه ای روی سامانه کدال از واگذاری سهام شرکت پتروشیمی مارون از پرتفوی سرمایه گذاری خود طی هفته آینده خبر داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، اين هلدينگ در نظر دارد با توجه به مصوبه هيات مديره "پارسان" نسبت به واگذاري و فروش تعداد 279.418.688 سهم معادل 6/99  درصد از سهام تحت تملک خود در شرکت پتروشيمي مارون را از طربق اگهي مزايده واگذاري سهام در فرابورس در هفته آينده و با قيمت پايه هر سهم 33.000 ريال، اقدام کند.

بر اساس اطلاعات موجود، در اطلاعیه مذکور عنوان شده که با توجه به بهاي تمام شده هر سهم "مارون" در پرتفوي هلدينگ پارسان به مبلغ 4.110 ريال، شناسايي سود حاصل از فروش سهام و تاثير آن بر پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 31 شهریور ماه 96 منوط به قطعيت واگذاري و مشخص شدن قيمت نهايي فروش هر سهم است و این موضوع نیز متعاقباً از طريق سامانه کدال اطلاع رساني خواهد شد.

علاوه بر این، "پارسان" در نظر دارد عطف به مصوبه هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار مبني بر اصلاح فرمت اساسنامه شرکت هاي مادر و درج ماده 58 در فرمت اساسنامه با عنوان اندوخته سرمايه اي عدم تقسيم سود حاصل از فروش اوراق بهادار و انتقال ان به اندوخته سرمايه اي و همچنين مصوبه هيات مديره و موافقت ضمني سهامداران عمده نسبت به انجام تشريفات قانوني برگزاري مجمع عمومي فوق العاده با دستور جلسه اصلاح مواد اساسنامه اقدام کند که در اين خصوص درخواست کتبي آن به اداره نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است. بر این اساس، بديهي است با تصويب اصلاح اساسنامه حداکثر 20  درصد از سود حاصل از فروش سهام شرکت پتروشيمي مارون منوط به تصويب مجمع عمومي عادي ساليانه سال مالي 96 قابل تقسيم خواهد بود.

در پایان بر این موضوع تاکید شده که آثار مالی ناشی از واگذاری سهام شرکت پتروشیمی مارون از پرتفوی سرمایه گذاری "پارسان" مشخص نیست و نياز به بررسي هاي بيشتر دارد. از این رو، به محض مشخص شدن تبعات مثبت ناشی از انجام معامله مذکور اطلاع رساني لازم انجام می پذیرد.

کد خبر 389354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =