شفاف سازی سرپرست شرکت پیرامون آخرین وضعیت عملیاتی

این مجموعه با سرمایه ۱.۲۰۰ میلیارد ریال در حالی در اولین بودجه سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۹۶ سود ۹۴ ریالی برآورد کرده بود که در دوره نیمه اول همان سال مبلغ ۱۶۱ ریال زیان محقق ساخت و در نهایت طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی ۹۶ با برآورد زیان ۳۲۳ ریالی مبلغ ۲۴۶ ریال زیان محقق ساخت.

شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران که در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 به سهامدارانش تحقق سود را وعده داده بود، در دوره عملکرد 9 ماهه همان سال زیان پیش بینی کرد و 76 درصد از آن را پوشش داد. در این شرایط، سرپرست شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران طی ارسال نامه ای روی سامانه کدال آخرین وضعیت عملیاتی "ثتران" را تشریح کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه با سرمایه 1.200 میلیارد ریال در حالی در اولین بودجه سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 96 سود 94 ریالی برآورد کرده بود که در دوره نیمه اول همان سال مبلغ 161 ریال زیان محقق ساخت و در نهایت طی عملکرد 9 ماهه سال مالی 96 با برآورد زیان 323 ریالی مبلغ 246 ریال زیان محقق ساخت. بدین ترتیب "ثتران" در آخرین عملکرد میاندوره ای خود 76 درصد از زیان برآوردی را پوشش داد.

در این شرایط، مصطفی فلاحی سرپرست شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران در خصوص تغییر با اهمیت اطلاعات صورت های مالی این مجموعه و تعدیل سود 94 ریالی به زیان 323 ریالی "ثتران" توضیح داد و آخرین وضعیت پروژه های در دست اجرای آن را تشریح کرد.

بر این اساس، طبق اظهارات سرپرست شرکت از جمله دلایل این امر می توان به مواردی همچون افزایش بهای تمام شده پروژه جماران به دلیل توقف فعالیت پروژه تا ابتدای بهمن ماه 95 و همچنین احتمال تحقق هزینه های فضای سبز و عوارض شهرداری، کاهش درصد پیشرفت پروژه خدامی به دلیل توقف ناشی از کمبود و بحران نقدینگی، عدم امکان فروش ملک میرداماد به دلیل عدم تکمیل پروژه خدامی طی سال مالی با توجه به تحویل ملک میرداماد به شرط تکمیل پروژه خدامی اشاره کرد.

در کنار آن می توان عواملی همچون خروج پروژه حقانی و واگذاری سهم به شریک به جهت جلوگیری از جرائم احتمالی آتی و متحمل شدن زیان 48.453 میلیون ریالی، افزایش هزینه های مالی به دلیل اخذ تسهیلات مالی به مبلغ 200 میلیارد ریال به منظور تامین نقدینگی و از سوی دیگر عدم جذب سربار مالی به پروژه ها به دلیل پیشرفت کمتر از برنامه و در نهایت کاهش سایر درآمدهای متفرقه به دلیل کاهش فروش و متعاقب آن تنزل وجه نقد در حساب های بانکی را از جمله این عوامل برشمرد.

در پایان این گزارش می افزاید، نماد معاملاتی "ثتران" از 31 تیر ماه سال جاری به دلیل تعدیل با اهمیت سود متوقف شده و تاکنون مورد بازگشایی قرار نگرفته است. از این رو، با توجه به انتشار نامه شفاف سازی سرپرست شرکت بازگشایی نماد طی روز های آتی چندان دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 389344

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =