پوشش ۲۱ درصدی سود "شبهرن" در سه ماهه اول

شرکت نفت بهران پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی ۹۶ را با پوشش یک پنجم از بودجه برآوردی ارایه کرد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه تولید کننده روغن صنعتی با سرمایه دو هزار میلیارد ریال بودجه مالی بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 را با پوشش 21 درصدی سود منتشر کرد. این شرکت که در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سود 1.775 ریالی برآورد کرده بود، در دوره مذکور سود 372 ریالی محقق ساخت.

شرکت نفت بهران در صورت های مالی دوره عملکرد سه ماهه نخست سال مالی 96 مواردی را مطرح کرده است. به گونه ای که در این گزارش به افزايش درصد حاشيه سود سه ماهه منتهي به خرداد ماه سال جاری نسبت به پيش بيني همان سال اشاره کرده و دلایل موثر بر این امر را پيش بيني بالاتر نرخ خريد و مصرف مواد اوليه نسبت به عملکرد واقعي سه ماهه اول عنوان کرده که منجر به کاهش بهاي تمام شده کالاي فروش رفته شده است. بر این موضوع نیز تاکید شده که پيش بيني مي شود در دوره هاي بعدي اين تفاوت از بين برود.

در پایان این گزارش می افزاید، تفاوت ساير درآمدها (هزينه هاي) غيرعملياتي در سه ماهه اول نسبت به پيش بيني عمدتا به دليل فروش ضايعات اتفاق افتاده که يک بار در سال و در سه ماهه اول سال 96 انجام مي شود.

کد خبر 389287

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =