خروج سهامداران عمده "فولای" از ترکیب سهامداری/ ۹۵ درصد از سهام شرکت در دستان معامله گران

این مجموعه که پس از رشد قیمتی چند روز اخیر آن با فشار فروش سهام مواجه شده بود، طی ارسال نامه شفاف سازی روی سامانه کدال در خصوص عرضه های قابل توجه سهام "فولای" از سوی سهامداران عمده آن توضیح داد.

شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد در خصوص ترکیب سهامداران این مجموعه شفاف سازی کرد و از خروج سهامداران عمده آن از ترکیب سهامداری "فولای" خبر داد.

بر اساس گزارش بورس آنلاین، این مجموعه که پس از رشد قیمتی چند روز اخیر آن با فشار فروش سهام مواجه شده بود، طی ارسال نامه شفاف سازی روی سامانه کدال در خصوص عرضه های قابل توجه سهام "فولای" از سوی سهامداران عمده آن توضیح داد. بر این اساس، در نامه مذکور عنوان شد که اگرچه گروه سهامداران عمده شرکت در سنوات گذشته در قالب معاملات بلوکی اقدام به جابجایی عرضه سهام کرده بودند اما در بازه زمانی اول خرداد ماه جاری تا 23 همان ماه مالکیت 21.68 درصدی شرکت خبرگان تجارت البرز به عنوان یکی از سهامداران عمده آن به 0.02 درصد کاهش یافته و در کنار آن سه شخص حقیقی نیز به طور کامل از ترکیب سهامداری "فولای" خارج شدند.

بر اساس اطلاعات موجود، سهامدار عمده یک شرکت در صورتیکه قصد خروج از ترکیب سهامداری یا عرضه بخشی از سهام خود را با حجم قابل توجه دارد، باید از طریق انجام معامله بلوکی اقدام به این امر کند که این موضوع نیز ضوابط و قوانین خاص خود را دارد. بر این اساس، این موضوع که چرا سهامدار عمده "فولای"  کل سهام موجود در پرتفوی خود را در جریان معاملات روزانه به فروش رسانده مورد سوال است و در هاله ای ازا ابهام قرار دارد.

 نکته قابل تامل اینکه در حال حاضر 95 درصد از سهام شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد  در میان فعالان بازار سرمایه مورد داد و ستد قرار می گیرد و به عبارت بهتر مواردی همچون تکیب اعضای هیات مدیره و مالکیت درصدی سهام زیر سوال رفته است. از این رو، باید دید که وضعت آتی این مجموعه از لحاظ مدیریتی و سدآوری چگونه خواهد شد و روند قیمت سهام آن توسط سهامداران جدید به کدام سوی پیش می رود.

 

کد خبر 389092

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =