بهره برداری از یک طرح توسعه سودآور در نیمه دوم امسال

سید رحیم شریف موسوی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در خصوص تاثیر بهره برداری از واحد کامپاندگ این مجموعه پتروشیمی گفت: واحد کامپاندگ که از جمله واحدهای پایین دستی شرکت محسوب می شود، فعلاً به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

برخی از شنیده ها در میان اهالی بازار سرمایه حاکی از آن است که فاز اول واحد کامپاندگ پتروشیمی مارون با ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن به زودی وارد مدار تولید می گردد. علاوه بر این، "مارون" که برای سال مالی جاری به ازای هر سهم چهار هزار و 73 ریال سود پیش بینی کرده، در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۵ سود چهار هزار و 820 ریالی را محقق ساخته بود. گفتنی است مارون که در سال ۹۵ تنها دو درصد بازدهی مثبت برای سهامدارانش بدست آورده بود ، از ابتدای معاملات سال ۹۶ تاکنون ۹ درصد بازدهی مثبت را عاید سهامداران خود کرده است .

سید رحیم شریف موسوی مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در خصوص تاثیر بهره برداری از واحد کامپاندگ این مجموعه پتروشیمی گفت: واحد کامپاندگ که از جمله واحدهای پایین دستی شرکت محسوب می شود، فعلاً به صورت آزمایشی راه اندازی شده است. با توجه به اینکه برای احداث این واحد، سرمایه گذاری سنگینی انجام نشده و ظرفیت تولید نیز چندان بالا نمی باشد، بهره برداری از آن احتمالا سبب رشد محسوس سودآوری و تعدیل مثبت با اهمیت سود پیش بینی شده نخواهد شد.

البته شرکت چندین طرح توسعه دیگر در دست اجرا دارد که اثرگذار خواهند بود. در نیمه دوم سال جاری سه واحد از واحدهای پتروشیمی بوشهر به بهره برداری خواهند رسید که در سودآوری مارون موثر خواهند بود و تاثیر مثبت و محسوس آنها در بودجه سال ۹۷ نمایان خواهد شد.

شریف موسوی در رابطه با مشکلاتی که در روند صادرات محصولات پتروشیمی به کشور چین ایجاد شده  نیز گفت: مشکلات ایجاد شده تا این لحظه تاثیر با اهمیتی در سود پیش بینی شده مارون بر جای نگذاشته و جای نگرانی نیست. فعالیت  و عملکرد شرکت مطلوب ارزیابی می شود و مطابق برنامه پیش می رویم.

 

کد خبر 389062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =