دلایل ابهامات بودجه سال جاری  "غچین"

شرکت کشت و صنعت چین چین به درخواست رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۷ خود توضیح داد.

به گزارش بورس آنلاین، این مجموعه با سرمایه 100 میلیارد ریال دلایل کاهش حاشیه سود ناخالص، شیوه تسویه و مانده بدهی سهامدار عمده و نیز نحوه تعیین کارمزد فروش محصولات را توضیح داد. حسن حجاریان، مدیر عامل "غچین" طی نامه مذکور عنوان کرده که کاهش دو درصدی حاشیه سود ناخالص ناشی از پیش بینی افزایش هزینه های سربار قیمت تمام شده جهت استهلاک ماشین آلات تکمیل یا تجهیز شده و راه اندازی پروژه تصفیه فاضلاب است. علاوه بر این، در خصوص مانده بدهی سهامدار عمده بابت جریمه تاخیر در پرداخت 9 هزار و 935 میلیون ریال، مبلغ مذکور تسویه شده و مانده بدهی سهامدار عمده از محل تعهدات بابت طرح های توسعه تسویه شده است. همچنین در این نامه عنوان شده که شرکت برای انعقاد قرارداد فروش آتی تا پایان ماه جاری از طریق مناقصه اقدام خواهد کرد و کارمزد فروش محصولات بر اساس بالاترین مبلغ پیشنهادی تعیین خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، شرکت کشت و صنعت چین چین اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه 97 را با برآورد رشد 18 درصدی سود نسبت به سال مالی 96 ارایه کرده و برای سال مالی 97 مبلغ 654 ریال سود به ازای هر سهم پیش بینی کرده است.

کد خبر 388961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =