از رشد سودآوری "میدکو" و "غشاذر" تا افت سود "کرماشا"

شرکت های هلدینگ تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، صنایع پتروشیمی کرمانشاه و شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی صورت های مالی ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۵ را منتشر کردند تا ماحصل فعالیت این مجموعه ها طی ۱۲ ماهه سال گذشته به اطلاع سهامداران و فعالان بازار سرمایه برسد.

به گزارش بورس آنلاین، هلدینگ "میدکو" 23 هزار و 760 میلیارد ریالی بر اساس عملکرد 12 ماهه سال مالی 95 در حالی سود 120 محقق کرد که این مجموعه سال گذشته با سرمایه 22 هزار میلیارد ریالی سود 94 ریالی بدست آورده بود که با احتساب افزایش سرمایه هشت درصدی آن سود "میدکو" 28 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی با سرمایه 400 میلیارد ریال برای سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 سود 69 ریالی محقق کرده  که این مبلغ در مقایسه با دوره مشابه سال مالی گذشته 97 درصد افزایش یافته است. در کنار آن، مقدار تولید و فروش "غشاذر" رشد حدود شش درصدی را به ثبت رسانده و درآمد فروش آن چهار درصد رشد داشته است.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه با سرمایه بیش از سه هزار و 529 میلیارد ریالی  در حالی طی عملکرد 12 ماهه سال مالی 95 سود 435 ریالی بدست آورده که طی دوره مشابه سال مالی گذشته سود 580 ریالی به ثبت رسانده بود. بر این اساس می توان گفت سود "کرماشا" طی دوره مورد بررسی با کاهش 25 درصدی همراه شده است. همچنین در حالی که مقدار تولید و فروش این مجموعه فعال در گروه پتروشیمی حدود پنج درصد افزایش یافته درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی آن با کاهش حدود هفت درصدی مواجه شده است.

کد خبر 388786

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =