گره معامله "ونیکی"باز شد

بانک تجارت سرانجام قادر به فروش ۴۹.۸ درصد قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری بورس ایران یعنی سرمایه گذاری ملی شد. طبق اعلام قبلی ، امروز بانک تجارت اقدام به عرضه ۴۹.۸ درصد سهام قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری بورس ایران یعنی سرمایه گذاری ملی ایران کرد. این بلوک شامل بیش از ۳ میلیارد و ۴۸۶ میلیون سهم "ونیکی" بود که به همان قیمت پایه هر سهم ۴۲۵۳ ریال معامله شد.

این درحالی است که چهار شنبه شب اطلاعیه معامله ونیکی با اصلاحیه آن بر روی سایت بورس اوراق بهادار استان تهران منتشر اما بعد از گذشت چند ساعت این اطلاعیه برداشته شد.حسن  قالیباف اصل، مدیرعامل بورس تهران در این خصوص گفت: «رقابت در روز جاری برای واگذاری بلوک کنترلی سرمایه گذاری ملی ایران طبق مقررات انجام می شود.»ساعت 11 و 10 دقیقه پیش از ظهر امروز نیز اطلاعیه این معامله مهم بر روی سایت بورس تهران قرار گرفت .

کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی بودند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله براساس قیمت پایه را نقدا یا به صورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه می کردند.

 این بلوک مدیریتی بوسیله کارگزاری سی ولکس کالا و برای شرکتی به نام توسعه معادن جنوب خریداری شده است.توسعه معادن جنوب شرکتی با مسئولیت محدود است که مالکیت 3.3 درصدی بانک تجارت را در اختیار دارد و مالک شرکت هایی معادن بافق، نیروگاه 1000 مگاواتی فرابورس است.

 

کد خبر 388704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =