مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه گذاری ایرانیان؛ با بیان این مطلب درباره اهمیت سامانه "تدان" گفت: وقتی اطلاعات به صورت کاغذی منتشر می شد فاصله دریافت اطلاعات بین کاربران زیاد بود. به طوری که اول شرکت به شکل کاغذی به بورس اطلاعات را اعلام می کرد بعد از آن بورس به کارگزار اعلام می کرد و فردای آن در روزنامه ها منتشر می شد، بنابراین تا اطلاعات دست سهامداران خرد می رسید، سه روز طول می کشید.
سید مصطفی صفاری در ادامه افزود: خوشبختانه با ایجاد سامانه کدال فاصله دریافت اطلاعاتی به حداقل ممکن رسید اما همچنان این نکته که یک تورش اطلاعاتی، وجود دارد مطرح بود که با "تدان" این تورش به حداقل ممکن می رسد.
وی با بیان اینکه تورش اطلاعات مانع چرخش آزاد اطلاعات مهم در بازارهای مالی می شود، گفت: هم اکنون اطلاعات به سرعت منتشر می شود، اما اینکه اطلاعات ناشران درست است یا نه باید توسط کارشناسان بورس مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و از آنها اطلاعات تکمیلی خواسته شود. این در حالی است که هم اکنون امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات بر روی کدال در قالب سامانه "تدان" فراهم شده است.
این کارشناس بازار سرمایه، با تأکید بر اینکه باید تمامی نهادهای رسمی بازار سرمایه امکان کامنت گذاری در سامانه تدان را داشته باشند، اظهار داشت: بهتر است علاوه بر مشاوران سرمایه گذاری هر نهاد و فردی که از دیدگاه سازمان سمت رسمی دارد این اجازه را داشته باشد که در کامنت گذاری مشارکت کند.
وی خاطرنشان کرد: وظیفه "تدان" بازار سازی نیست. بلکه شفاف سازی اطلاعات به عهده کدال است و تجزیه و تحلیل اطلاعات امکانی است که در تدان داده شده، پس نباید همه تحلیل ها به یک سمت و سو باشد بلکه می توان از همه دیدگاه های صاحبنظران بهره مند شد.
نظر شما