شیمیایی ها خریدار نداشتند

معاملات محصولات شیمیایی امروز در آرامش کامل برگزار شد، به طوری که اکثر کالاها وارد سیستم مچینگ شدند.

میثم باقری، مدیرکالایی کارگزاری پگاه یاوران نوین با اشاره به تقاضای اندک محصولات شیمیایی گفت: معامله محصولات شیمیایی همواره از نوسان کمتری نسبت به پلیمرها برخوردار است، اما امروز رکود موجود در بازار سبب شد تا اکثر محصولات شیمیایی هم وارد سیستم مچینگ شده و خریداری نداشته باشند.

به این ترتیب امروز دی اتانول آمین پتروشیمی، منواتیلن گلایکول، دی اتیل هگزانول، نرمال بوتانول و منومر وینیل استات پتروشیمی شازند، استایرن منومر پتروشیمی پارس، اوره صنعتی پتروشیمی خراسان، اسیداستیک پتروشیمی فن آوران و کربنات سدیم سبک پتروشیمی شیراز محصولاتی بودند که امروز وارد سیستم مچینگ شده و مشتری نداشتند.

به گفته مدیرکالایی کارگزاری پگاه یاوران نوین، همواره محصولات شیمیایی با تقاضای متعادلی متاثر از سوی مصرف کنندگان روبه رو است؛ چرا که بازار این کالاها به دلیل انبارش سخت و دشوار برای واسطه ها جذاب نیست. اما در روزهای اخیر بازار این کالاها هم با افت تقاضا روبه رو شده اند و به نظر می رسد حتی مصرف کننده های محصولات شیمیایی نیز در تردید برای خرید به سر می برند؛ چرا که اکثر محصولات شیمیایی امروز با عدم استقبال خریداران مواجه شدند.

باقری در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می رسد حجم خرید مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی به حداکثر هفته ای 400 تن محصول رسیده است و از این رو بازار محصولات شیمیایی نیز وارد رکود شده است.

امروز دی اتیل هگزانول شازند هم با تقاضای پایینی از سوی بازاریان روبه رو شد و عرضه 880 تنی آن 44 تن تقاضا داشت و 22 تن از این کالا با قیمت پایه 3 هزارو 105 تومان توسط کارگزاران خریداری شد. این در حالی است که همواره این کالا با افزایش تقاضا در رینگ محصولات شیمیایی به فروش می رسید.

 

منبع: پایگاه خبری بورس کالای ایران

کد خبر 387810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =