ورود تعاونی ها به بازار سرمایه جدی شد

کمیسیون تخصصی بورس، بانک، بیمه و نهادهای مالی با هدف ورود تعاونی ها به بازار سرمایه شکل گرفت. با تشکیل اولین جلسه این کمیسیون، به نظر می رسد شمارش معکوس برای ورود اولین تعاونی به بازار سرمایه آغاز شده باشد.

اولین نشست کمیسیون بورس، بانک، بیمه و نهادهای مالی اتاق تعاون ایران با حضور رییس سازمان بورس و مدیران ارشد این حوزه تشکیل شد.

در اولین نشست این کمیسیون محمد فطانت رییس سازمان بورس، حسن امیری معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس،  جعفر جمالی معاونت حقوقی و سازمان بورس، بهمن عبدالهی رییس اتاق تعاون ایران،  ماشاءالله عظیمی دبیر کل اتاق تعاون ایران، محمد کریمی رییس سابق بیمه مرکزی، صمد مرعشی نماینده سابق مجلس و معاون پارلمانی اتاق تعاون، علیرضا ناطقی مدیر کل تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، سید فرهنگ حسینی و محمد صادق‌پور مشاوران سرمایه گذاری بازار سرمایه حضور داشتند.

به نظر می رسد که شمارش معکوس برای ورود اولین تعاونی ها به بازار سرمایه آغاز شده است چنانچه رئیس اتاق تعاون ایران پیش از این، مذاکره با سازمان بورس برای انجام این مهم را مثبت ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرده بود که  تعاونی های فعال و خوش نام را وارد بازار سرمایه خواهند کرد.

عبدالهی گفته بود: در مرحله اول تعاونی‌ها در بازار فرابورس پذیرش شده و با رایزنی‌ها آنان را جذب بازارهای برتر شرکت بورس اوراق بهادار تهران خواهیم کرد که از این محل منابع مالی خوبی نصیب بخش تعاون کشور خواهد شد، این امر برای رشد و توسعه بخش تعاون طبق سیاست‌های برنامه پنجم توسعه کشور همچنین تاکیدات رهبری دنبال میشود.

همچنین عظیمی دبیر کل اتاق تعاون نیز  از پیگیری هایی برای پذیرش اتاق تعاونی در بازار سرمایه خبر داده بود، عظیمی با اشاره به اصلاح ساختار بورس برای حضور پرقدرت بخش تعاونی طبق سیاست‌های برنامه پنجم توسعه کشور گفت: عضویت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای عالی بورس، پیش‌بینی شرکت‌های تعاونی سهامی عام در نهادهای بازار و تسهیل صدور مجوز برای آنها شامل شرکت‌های تأمین سرمایه، بانک‌های سرمایه‌گذاری، کانون‌ها و کارگزاری‌ها و همچنین سهم 50 درصدی از تشکیل سرمایه در بازار بورس توسط بخش تعاونی در سالهای برنامه پنجم پیش‌بینی شده است.

 

منبع: اخبار پولی مالی

 

کد خبر 387745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =