بورس تحت تاثیر فضای اقتصادی است

رییس سابق سازمان بورس اوراق بهادار، وضعیت کنونی بازار سرمایه را متاثر از وضعیت کل اقتصاد و حتی بازار های جهانی دانست و گفت: کاهش قیمت جهانی نفت و افت قیمت فلزات در دنیا هم سبب شده که بر روی عملکرد شرکت‌های مبتنی بر فروش کالا هم تاثیر بگذارد.

علی صالح آبادی، با بیان اینکه رکود در صنایع مختلف کشور بر بازار سرمایه اثرگذار بوده و شرکت های فولادی، با فروش محصولات خود با مشکل مواجه هستند تصریح کرد: با توجه به وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی و کاهش قیمت آن در عرصه بین الملل، به طور قطع دولت هم در اجرای برخی از طرح های مختلف با کندی در اجرا مواجه می شود.

به گفته وی، بازار سرمایه، همواره یک بازار بلند مدت است و دولتمردان مایل هستند فعالان بازار سرمایه به این عرصه به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری برای آنها مد نظر قرار بگیرد.

همچنین با توجه به کمک بازار سرمایه به افزایش تولید، حضور مردم در بازار سرمایه مد نظر همه دولت ها است. صالح آبادی تاکید کرد بازار سرمایه متاثر از فضای عمومی اقتصاد کشور بوده و گفت که سرمایه گذارانی که وارد عرصه سهام می شوند باید با افق بلند مدت به آن بنگرند.

رییس سابق سازمان بورس اوراق بهادار گفت: اصلاح عوارض بهره مالکانه و نرخ گاز باید به جای دوره کوتاه مدت در یک دوره بلندمدت صورت پذیرد. وی، با بیان اینکه دولت به بازار سرمایه اعتقاد دارد، افزود که با توجه به کاهش شاخص های بازار سرمایه، نمی توان آن را به این حساب گذاشت که بازار سرمایه مورد توجه دولت نیست.

وی با بیان این که تحول در بازار سرمایه منوط به تغییر در متغییر های کلان و خرد است، اذعان داشت: نرخ سود بین بانکی پیشتر در محدوده 28 درصد بود که در حال حاضر به محدوده 25 درصد کاهش یافت که این کاهش نرخ علامت خوبی است و در میان مدت بر بازار سرمایه تاثیر گذار خواهد بود.

 

منبع: ملت بازار

کد خبر 387741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =