بورس همچنان رو به عقب می رود

با وجود آغاز حمایت های بانکی از بورس به منظور جلوگیری از افت پی در پی شاخص کل اما بورس امروز هم به روال هفته های قبل گام به عقب خود را ادامه داد.

به گزارش ایسنا، در حالی که از امروز دامنه نوسان شرکتهای بورسی یک درصد افزایش پیدا کرد و اطلاعیه شرکتها به صورت مستقیم روی کدال قرار گرفت، اما بورس تهران بدون توجه به این رویدادها به مسیر نزولی خود ادامه داد و با کاهش 275 واحدی شاخص مواجه شد.

به این ترتیب علاوه بر تغییر قاعده بازی در بورس تهران، حمایت 5 بانک بزرگ از بورس نیز کارساز نشد و بورس تهران به دلیل ادامه رکود و افزایش بی اعتمادی به وعده های داده شده، روند منفی در پیش گرفت و سهامداران خود را ناامیدتر کرد.با ادامه رکود دامنه دار بورس تهران، سهامداران نسبت به فروش سهام خود و خارج شدن از این بازار تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای اقدام کردند به طوری که امروز حقیقی‌ها در فروش سهام خود فعال تر بودند و مشارکت 80 درصدی داشتند.

با خروج حقیقی ها از بازار و مشارکت آنها برای فروش سهام، قیمت اکثر شرکتهای بورسی منفی شد و شرکتهای بانکی به خصوص بانک ملت، صادرات، مپنا، بانک تجارت،کشتیرانی، پالایشگاه بندرعباس، اصفهان، تاپیکو، پارس خودرو، نفت بهران، ملی مس، سایپا و گروه بهمن بیشترین تاثیر را در رسیدن شاخص به کانال 63 هزار و 427 واحدی گذاشتند.

دربازار امروز شرکتهای پتروشیمی خارک، ایران ترانسفو و نوسازی ساختمان تهران از تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکتهای نفت پارس، سرمایه گذاری نیرو و سیمان خزر بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار منفی امروز به دلیل فروش سهم توسط حقیقی ها و همچین افت قیمتها، حجم و ارزش معاملات به شدت کاهش پیدا کرد وتنها 197 میلیون سهم به ارزش 33 میلیارد تومان داد وستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 283 هزار میلیارد تومان افت کرد.

کد خبر 387565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =