امروز به راه امام بیشتر از همیشه نیاز داریم 

وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران امروز تبدیل به یک مجموعه بالنده شده و کم کم رشد کرده است؛ گرچه من انتظار روزهای بهتر و شکوفاتری را برای مجموعه جماران دارم.

یادگار گرامی امام تأکید کرد: امروز حفظ جمهوری اسلامی وابستگی عمیق به شخص حضرت امام دارد و دکترین جمهوری اسلامی وابسته به اندیشه امام خمینی (س) و شخص امام است.

 

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر روز چهارشنبه 2 اردیبهشت  با حضور در محل پرتال امام خمینی، از بخش های مختلف این سازمان بازدید کرد.

 

در این بازدید که حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی، دکتر حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و جمعی از معاونین موسسه از جمله حجج اسلام مقدم، کمساری و نیز حجت الاسلام پویا و آقایان غلامعلی اصغریان، مرادی و داستانی حضور داشتند؛ سردبیران، دبیران و خبرنگاران پرتال، جماران و جی پلاس گزارشی از فعالیت‌های خود را به یادگار امام ارائه کردند.

 

همچنین محمدعلی نادعلی زاده مدیر پرتال امام خمینی(س) گزارشی از عملکرد این رسانه ها در فضای مجازی را ارائه کرد.

 

 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی پس از بازدید از پرتال امام خمینی(س) در سخنانی در جمع اعضای تحریریه و کارکنان این مجموعه اظهار داشت: تاریخ شیعه که از دید ما اسلام ناب است، امروز در جمهوری اسلامی جلوه گر شده است. امام جمله ای دارند که می گویند «اگر اسلام عزیز و جمهورى اسلامى نوپا به انحراف کشیده شود و سیلى بخورد و به شکست منتهى شود، خداى نخواسته اسلام براى قرن‏ها به طاق نسیان سپرده مى‏ شود»(صحیفه امام، ج18، ص5)؛ اما واقعیت این است که امروز حفظ جمهوری اسلامی وابستگی عمیق به شخص حضرت امام دارد و دکترین جمهوری اسلامی وابسته به اندیشه امام خمینی(س) و شخص امام است.

 

امروز برای همه کسانی که دل در گرو پیامبر و اهل بیت پیامبر و تشیع دارند، یک وظیفه است که نام و یاد امام را زنده نگه دارند. مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نیز در همین راستا تلاش می کند و زحمت می کشد و با همین هدف مجموعه جماران به عنوان سایت شکل گرفت که ابتدا دفتر خبر کوچکی بود و سپس رشد کرد و به این مجموعه تبدیل شد.

 

وی افزود: پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران امروز تبدیل به یک مجموعه بالنده شده و کم کم رشد کرده است؛ گرچه من انتظار روزهای بهتر و شکوفاتری را برای مجموعه جماران دارم.

 

وی با بیان اینکه جماران یکی از نقاطی است که در راستای هدف عالی حفظ دیانت و شیعه در جامعه ما و جامعه جهانی باید نقش خودش را ایفا کند، خطاب به خبرنگاران جماران گفت: امام را آن گونه که هست -نه آن گونه که برخی می خواهند- معرفی کنید و آن گونه که جامعه استبداد زده ما را از یک ورطه هولناک خارج کرد و مژده یک زندگی خوب توأم با آزادی، استقلال، سربلندی و پیشرفت را به  مردم داد بشناسانید؛ اما نه به عنوان فردی در زمان گذشته و بلکه فردی برای آینده معرفی کنید. جماران باید وامدار امام باشد و نسبت به امام دیروز، امروز و فردا وفادارانه تلاش کند.

 

یکی از وظایف این مجموعه در راستای این هدف آن است که خبرنگاران و کارکنان آن باید امام را بشناسند؛ فردی که در جماران کار می کند، علاوه بر باور و علاقه باید اطلاعات متفاوتی در مورد امام، نسبت به افراد بیرون از مجموعه داشته باشد. لذا مجموعه این امر را جدی بگیرد و دوستان در حین کار به عنوان تحصیل و تحقیق می توانند دوره های کوتاه مدت و میان مدتی را بگذارنند که پژوهشکده امام و انقلاب یا دانشگاه آزاد در این خصوص می توانند همکاری کنند. زیرا اگر امام را نشناسید، نمی توانید امام را بشناسانید.

کد خبر 387393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =