تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

شرکت در ۳ ماهه حدود ۳۲ هزار تن شیشه تولید کرده است. انتظار می رود شرکت در سال های مالی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ با توجه به راه اندازی طرح در سال گذشته، بتواند ۱۲۰ هزار تن محصول تولید ک

به گزارش صدای بورس، شرکت شیشه همدان در ۱۳۵۴ به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی همدان به ثبت رسید و از اواخر سال ۱۳۶۰ شروع به بهره برداری کرده و از تیرماه ۱۳۶۹ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

بهره برداری از واحد (۱) کارخانه با ظرفیت اسمی ۴۰ هزار تن در سال ۱۳۶۰، بهره برداری از واحد (۲) کارخانه با ظرفیت ۳۵ هزار تن در سال ۱۳۷۸ و بهره برداری از واحد (۳) کارخانه با ظرفیت ۹۳ هزار تن در سال ۱۴۰۱ آغاز شده است. به دلیل پایان یافتن عمر استاندارد کوره واحد (۱) و به منظور استمرار فعالیت کوره مذکور، در اواخر سال مالی گذشته دو خط از چهار خط تولید واحد مذکور متوقف گردیده است. نرخ های فروش شرکت با توجه به کشش بازار و تصمیم گیری های مدیریتی تعیین می شود. شرکت توسعه سرمایه گذاری سامان با سهم حدود ۱۶ درصدی بیشترین سهم از این شرکت را دارد.

شرکت در ۳ ماهه حدود ۳۲ هزار تن شیشه تولید کرده است. انتظار می رود شرکت در سال های مالی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ با توجه به راه اندازی طرح در سال گذشته، بتواند ۱۲۰ هزار تن محصول تولید کند.

شرکت در ۳ ماهه حدود ۱۶ هزار تن فروش داخلی و ۱۵.۷ هزار تن فروش صادراتی داشته است. انتظار می رود شرکت در سال های مالی ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴، ۷۸ هزار تن فروش داخلی و ۴۲ هزار تن فروش صادراتی داشته باشد.

نرخ دلار برای شرکت در سال مالی ۱۴۰۳، ۳۸ هزار تومان و برای سال مالی ۱۴۰۴، ۴۸ هزار تومان پیش بینی شده است.

فاطمه عبدالشاه.-کارشناس تحلیل

شماره ۵۲۰ هفته نامه اطلاعات بورس