به گزارش صدای بورس،پس از شش دهه تولید، ایرانخودرو دیزل دست به بهروزرسانی کامیون قدیمی بنز واگن هود زده و اتاق این کامیون را با الهام از بنز زتروس فیسلیفت کرده است.
صحنهٔ آشنا در جادههای کشورمان که با رنگ نارنجی دههها است همهجا در کوی و برزن دیدهایم قرار است بهزودی تغییر کند! منظور کامیون بنز مشهور به واگن هود است که بیش از شش دهه است توسط ایرانخودرو دیزل بدون تغییر خاصی در طراحی و کابین در تولید است. هرچند ایرانخودرو تاکنون چند بار سعی در بهروزرسانی این کامیون داشته اما هیچکدام به نتیجه نرسیدند و واگن هود فرتوت شش دهه با همان ظاهر قدیمی روی خط تولید ماند. حال اما نهتنها ایرانخودرو دیزل قصد ندارد دست از سر این فسیل متحرک بردارد بلکه قصد بهروزرسانی آن را دارد تا شاید چند دهه دیگر به دلیل آن ادامه دهد!
بهتازگی اولین تصاویر از نسخهٔ جدید کامیون بنز در کارخانه ایرانخودرو دیزل منتشر شده که نشان از آغاز تولید آن دارد. این نسخهٔ فیسلیفت که احتمالاً واگن هود پلاس نام خواهد داشت، تغییرات نسبتاً بزرگی را در طراحی دماغه تجربه کرده است تا سرانجام ظاهر شصتساله آن تغییر کند. در طراحی این قسمت ایرانخودرو دیزل بهوضوح از کامیون مرسدس بنز زتروس الهام گرفته که کامیونی آفرود برای استفادههای معدنی و نظامی است. در واگن هود پلاس جلوپنجرهٔ بزرگ مشکیرنگی را در بالا میبینیم که در طرفین آن مهشکنهای پژو پارس جای گرفتهاند!
به سبک زتروس، چراغهای اصلی به شکل گرد داخل سپر نصب شدهاند و این سپر مشکیرنگ یا بیسلیقگی تمام تا پایین کشیده شده تا مشکل ارتفاع زیاد کامیون واگن هود از زمین را حل کند. تصویر کناری نشان میدهد که واگن هود پلاس در قسمت شیشهٔ جلو، درها و پنجرهها تغییری نکرده و همان فرم قبلی را میبینیم. فعلاً تصویری از داخل کامیون منتشر نشده اما انتظار میرود در داخل هم تغییراتی صورت گرفته باشد تا کابین این کامیون قدیمی کمی برای راننده راحتتر شود. در بخش پیشرانه اما انتظار تغییری را نداریم زیرا ایرانخودرو دیزل بهتازگی دست به بهروزرسانی و ارتقاء فنی کامیونهای واگن هود زده که با نامهای جدید ۱۹۳۰ و ۲۶۳۰ عرضه شدند و بهاحتمالزیاد از همان قوای محرکه در واگن هود پلاس هم استفاده خواهد شد.