رضا شجاعی پور، مسئول مرکز آزمون منطقه ۸ آمایشی کشور در خصوص گواهینامه حرفه‌ای بازار دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان از سال ۹۳ با سیاست‌هایی که وزارت متبوع ما داشت مراکز آزمون الکترونیک راه اندازی ش شد و سپس توسعه پیدا کرد.

به گزارش صدای بورس-هم از نظر کمی با افزایش ظرفیت و نیز از نظر کیفی با نرم افزارهای بهتر امکان برگزاری آزمون‌های الکترونیک در اشکال مختلف برای ۴۰۰ داوطلب به طور همزمان وجود دارد.وی افزود:یکی از قابلیت‌های مرکز کرمان تعداد زیاد برگزاری این آزمون‌ها برای دانشجویان و ذینفعان، آزمون‌های ضمن خدمت برای کارکنان، ازمون‌هایی برای تعییین سطح علمی اساتید دانشگاه و نیز سازمان‌های خارج از دانشگاه برگزار شده است.

شجاعی پور بیان کرد: طبق آمار می‌توانم بگویم تاکنون ۴۵۰ هزار نفر در این سال‌ها در این آزمون‌ها شرکت کردند و از نتیجه آن راضی بودند.

مسئول مرکز آزمون منطقه ۸ آمایشی کشور درباره تطبیق بسترهای آموزشی با استانداردهای سازمان سنجش ادامه داد: راه اندازی این مراکز تابع سیاست‌ها و کارهای کارشناسی که در مرکز سنجش وزارت بهداشت انجام شده، صورت می گیرد. استانداردها تدوین و ابلاغ شده و مطابق با آن این مراکز از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و تربیت نیروی انسانی متخصص برگزارکننده آزمون راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمده داوطلبان آزمون داخلی وزارت بهداشت مربوط به دانشجویان خود دانشگاه‌ و یا دانشگاه‌های همجوار است. این اطلاع رسانی‌ها معمولا از طریق سیستم‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

مسئول مرکز آزمون منطقه ۸ آمایشی کشور عنوان کرد: امروز در جمع مدیران شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس هستیم و افتخار این را داریم که اولین آزمون گواهینامه حرفه‌ای بازار سرمایه را انجام می‌دهیم.

شجاعی پور درخصوص شهرهای استان کرمان برای آزمون گفت: در تقسیمات وزارت بهداشت منطقه ۸ شامل استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان است. مرکزیت این منطقه با دانشگاه کرمان و دانشگاه‌های تابعه زابل، زاهدان، رفسنجان، بم، جیرفت ایرانشهر و سیرجان است.