تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

حسین امیرعبداللهیان گفت: ایران آماده توافق خوب و پایدار جدی است و در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف های مهمی را ارائه کرده است.

به گزارش صدای بورس، وزیر امور خارجه مقارن ظهر روز سه شنبه با کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان و همچنین اسقف اعظم پاول گالاگر وزیر امور خارجه این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفت و گوها در مورد علایق و نگرانی‌های مشترک در قبال تحولات بین المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور ضمن بررسی روابط دوجانبه، در مورد تدارک ساز و کار ارتقاء همکاری های مشترک توافق و اهمیت گفتگوهای بین ادیان که پیرو سفر آیت الله اعرافی به واتیکان مورد بررسی قرار گرفته را مورد تاکید قرار دادند.

بیشتر بخوانید: دامپینگ روسیه به خاطر تحریم بسیار بالاست و در این شرایط، ایران هم برایش بی اهمیت است

وزرای خارجه ایران و واتیکان همچنین ضمن تبادل نظر در مورد راههای استحکام بخشیدن به صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران ها تاکید کردند.

برای توافق خوب و پایدار جدی هستیم

حسین امیرعبداللهیان در دیدار برگزار شده با مقامات واتیکان، آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها را تشریح و تاکید کرد ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،وی افزود ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطافهای مهمی را ارائه کرده ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا سازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان