معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت شیرخام توسط شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود که تا به امروز جلسه ای برگزار نشده و قیمت مصوب سایر محصولات پروتئینی نیز تغییری نداشته است.

به گزارش صدای بورس، در حالی که از شب گذشته نامه و لیست قیمتی در شبکه های اجتماعی در ارتباط با افزایش قیمت انواع قیمت مواد غذایی از جمله مرغ و تخم مرغ و شیر دست به دست می‌شود که این لیست صرفا قیمت های کارشناسی است که هنوز نهایی و مصوب نشده و پس از آغاز طرح جدید هدفمندی یارانه ترجیحی طی دو ماه آینده و در صورت عدم امکان خرید محصولات پروتئینی با کالا برگ الکترونیک در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

انتشار این نامه در شبکه‌های اجتماعی اما نگرانی‌هایی برای مردم و واکنش‌هایی میان تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات پروتئینی در بازار ایجاد کرده است.

محمد قربانی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درباره این لیست قیمتی اظهار داشت: مرجع اعلام قیمت کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند و در صورتی که با هدفمندی یارانه آزاد بشود تنها سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است که می تواند قیمت ها را اعلام کند.

  • بیشتر بخوانید:

کالا در بازار داخلی گران‌تر می‌شود؟

وی افزود: قیمت شیرخام توسط شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود که تا به امروز جلسه ای برای تعیین قیمت شیر خام برگزار نشده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت انواع شیر پاستوریزه، انواع ماست، گوشت، مرغ و تخم مرغ و انواع روغن توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام می‌شود که این سازمان نیز تغییر قیمتی اعلام نکرده است.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت در صورت ایجاد هرگونه تغییر قیمت این کالاها و تصویب آن در ستاد تنظیم بازار، آن را به طور رسمی و برای اجرا به تولید کنندگان و مصرف کنندگان اعلام می کنند.

به گزارش تسینم ،قربانی گفت: مردم هرچیزی را که در فضای مجازی می بینند باور نکنند زیرا احتمال کذب بودن آن وجود دارد.

منبع: تسنیم