به گزارش صدای بورس، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان از افزایش نرخ فروش بخشی از محصولات لبنی خود خبر داد.
گزارش افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف منتهی به سال مالی ۱۴۰۴/۰۹/۳۰(اصلاحیه) غگیلا منتشر شد.
این افزایش بر اساس رشد بهای شیر خام و بالا رفتن بهای تمامشده محصولات و با مجوز هیأتمدیره شرکت از تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۴ اجرایی شده است و بخش عمدهای از درآمد شرکت را تحت تأثیر قرار میدهد.
بر اساس اطلاعیه اصلاحیه افشای اطلاعات بااهمیت (گروه الف)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان که در فرابورس ایران پذیرفته شده است، نرخ فروش انواع محصولات لبنی شامل گروه شیر، ماست، پنیر و دوغ را افزایش داده است. این تصمیم به استناد صورتجلسه کمیته قیمتگذاری هلدینگ صنایع شیر ایران و مصوبه هیأتمدیره شرکت اتخاذ شده است.
مطابق این اطلاعیه، نرخ قبلی محصولات از ۵۲۶ هزار ریال به ۶۸۴ هزار ریال افزایش یافته و تاریخ دریافت و اعمال مجوز هر دو ۲۳ آذر ۱۴۰۴ اعلام شده است. مرجع صدور مجوز، مصوبه هیأتمدیره شرکت عنوان شده که بر پایه افزایش نرخ شیر خام در ماههای گذشته و رشد بهای تمامشده محصولات صادر شده است.
در سال مالی گذشته، مبلغ فروش این گروه از محصولات بالغ بر ۱۲,۱۶۳,۵۲۹ میلیون ریال بوده که ۸۱ درصد از کل درآمد شرکت را شامل میشود. بنابراین، تغییرات جدید در نرخ فروش میتواند اثر قابلتوجهی بر عملکرد مالی پگاه گیلان در دورههای آتی داشته باشد.
شرکت در توضیح آثار مالی این تصمیم تأکید کرده است که افزایش نرخها با رعایت دستورالعملهای سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان و متناسب با حاشیه سود هر گروه محصول اعمال شده و میزان افزایش در گروههای مختلف یکسان نیست. همچنین مابقی درآمد شرکت مربوط به سایر گروههای محصولات لبنی است.
این اطلاعیه در واقع اصلاحیهای بر اطلاعیه قبلی بوده و دلیل اصلاح تغییرات قیمت محصولات و شفافسازی جزئیات افزایش نرخ فروش اعلام شده است.