گزارش ماهانه شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیا تک نشان می‌دهد این مجموعه در آبان‌ماه ۱۴۰۴ توانسته به رشد قابل‌توجهی در فروش داخلی و صادراتی دست یابد و عملکرد تجمعی آن نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته صعودی بوده است.

به گزارش صدای بورس، گزارش ماهانه شرکت دارویی آرایشی بهداشتی آریان کیمیا تک (کیمیاتک) نشان می‌دهد این مجموعه در آبان‌ماه ۱۴۰۴ توانسته به رشد قابل‌توجهی در فروش داخلی و صادراتی دست یابد و عملکرد تجمعی آن نیز نسبت به دوره مشابه سال گذشته صعودی بوده است.

بر اساس اطلاعیه منتشرشده، جمع فروش داخلی شرکت کیمیا تک در آبان برابر با ۶۸۵۲ میلیارد ریال بوده که بخش عمده آن از فروش محصولات بهداشتی و سپس دارویی و آرایشی حاصل شده است. فروش صادراتی نیز در این ماه به ۱۵۳ میلیارد ریال رسید؛ رقمی که نسبت به ماه‌های قبل رشد محسوسی را نشان می‌دهد.

دربررسی عملکرد هشت‌ماهه از ابتدای سال مالی تا پایان آبان، کیمیاتک به ۴۷ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال فروش داخلی دست یافته که این رقم در دوره مشابه سال قبل حدود ۳۵ هزار و ۴۵۲ میلیارد ریال بود؛ به عبارتی شرکت رشد ۳۳ درصدی را در فروش داخلی ثبت کرده است.

در حوزه صادرات نیز عملکرد شرکت چشمگیر بوده و مجموع فروش صادراتی به ۲.۰۹۶ میلیارد ریال رسیده است؛ رقمی که نشان‌دهنده افزایش ۵۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

عملکرد فروش در ماه آبان ۱۴۰۴؛

فروش داخلی در آبان؛

آرایشی، ۱۱۶۵ میلیارد ریال،بهداشتی؛ ۳۴۳۴ میلیارد ریال،دارویی (مراقبت پوست)؛۲۲۵۳ میلیارد ریال جمع فروش داخلی، ۶۸۵۲ میلیارد ریال است.

این رقم نسبت به مهرماه و همچنین نسبت به میانگین ماهانه سال، بالاتر بوده و نشان‌دهنده بهبود تقاضای داخلی برای محصولات آرایشی و پوستی است.

فروش صادراتی در آبان؛ بهداشتی؛ ۱۰۴ میلیارد ریال، دارویی؛ ۴۹ میلیارد ریال است.

جمع فروش صادراتی آبان؛ ۱۵۳ میلیارد ریال است.

در بخش صادرات، حجم و نرخ فروش در گروه دارویی بیشترین سهم درآمدی را داشته است.

در بخش تولید، محصولات بهداشتی بیشترین حجم تولید را به خود اختصاص داده‌اند و در بخش نرخ فروش نیز میانگین نرخ داخلی در گروه آرایشی و دارویی با افزایش همراه بوده است. همچنین داده‌های گزارش نشان می‌دهد که علی‌رغم رشد تولید، هزینه‌های انرژی از جمله برق، گاز و آب نسبت به سال قبل افزایش محسوسی نداشته و شرکت موفق به کنترل هزینه‌های تولید شده است.

کیمیاتک با تمرکز هم‌زمان بر توسعه بازار داخلی و تقویت جایگاه صادراتی، ترکیبی متنوع از محصولات مراقبت پوست، آرایشی و بهداشتی را در اختیار دارد و روند روبه‌رشد این شرکت نشان می‌دهد که می‌تواند در پایان سال مالی ۱۴۰۴، عملکرد درآمدی بالاتری نسبت به سال گذشته ثبت کند.