سامانه یکپارچه بار دیگر عرضه خودروهای وارداتی را آغاز کرد.

محاسبه سود ثبت‌نام خودروهای وارداتی در آذر ۱۴۰۴ | اختلاف ۲ میلیاردی اسپورتج و توسان

سود ثبت‌نام خودروهای وارداتی به ۲ میلیارد رسید | اسپورتج و توسان در صدر سوددهی

منبع: صدای بورس (به نقل از روزنامه ایران) | تاریخ انتشار: [تاریخ روز]

طبق اطلاعیه جدید سامانه، مهلت وکالتی‌کردن حساب بانکی تا دوشنبه ۱۰ آذر تمدید شده و واجدان شرایط می‌توانند از ۱۰ تا ۱۵ آذر دو اولویت خرید خود را انتخاب کنند. با انتشار قیمت‌های جدید، پرسش اصلی متقاضیان بار دیگر تکرار شد: اختلاف نرخ میان سامانه و بازار آزاد چقدر است و ثبت‌نام در این طرح چه میزان سود به همراه دارد؟

بررسی ارقام فعلی نشان می‌دهد که در این مرحله، کیا اسپورتیج لانگ و هیوندای توسان لانگ بیشترین حاشیه سود را برای خریداران ایجاد می‌کنند و پس از آن تویوتا کرولا کراس هیبرید قرار دارد. در بخش خودروهای اقتصادی‌تر نیز، هیوندای النترا و کیا K۳ همچنان سود قابل‌توجهی دارند.

📊 جدول مقایسه قیمت و سود احتمالی خودروهای وارداتی (آذر ۱۴۰۴)

خودرو قیمت سامانه (تومان) قیمت بازار آزاد (تومان) سود احتمالی (تومان) نوع پیشرانه
کیا اسپورتیج لانگ ۴,۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰ ۶,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ **۲,۰۸۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱.۶ لیتری توربو
هیوندای توسان لانگ ۴,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲ لیتری
تویوتا کرولا کراس هیبرید ۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱.۸ لیتری هیبریدی
هیوندای النترا ۲,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱.۵ لیتری
نبکا پلاگین هیبرید ۳,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۹۷,۰۰۰,۰۰۰ هیبریدی قابل شارژ
کیا K۳ ۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰ -
سوزوکی جیمنی سه‌در ۲,۸۹۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰۳,۰۰۰,۰۰۰ ۱.۵ لیتری

🏆 کره‌ای‌ها همچنان صدرنشین؛ اختلاف قیمت بیش از ۲ میلیارد تومان

کیا اسپورتیج لانگ

در میان گزینه‌ها، کیا اسپورتیج لانگ بیشترین جذابیت را به دلیل اختلاف قابل توجه قیمت بازار و سامانه برای متقاضیان ایجاد کرده است. این کراس‌اوور کره‌ای با موتور ۱.۶ لیتری توربو، در بازار آزاد حدود ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود، اما در سامانه یکپارچه با قیمت ۴ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان عرضه شده است؛ اختلافی نزدیک به ۲ میلیارد و ۸۲ میلیون تومان.

هیوندای توسان لانگ

هیوندای توسان لانگ نیز شرایط مشابهی دارد. این کراس‌اوور دو لیتری، از محبوب‌ترین وارداتی‌های بازار به شمار می‌رود و در بازار حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما قیمت ثبت‌نامی آن در سامانه ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شده است؛ یعنی سود احتمالی برای خریدار حدود ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان است.

تویوتا کرولا کراس هیبرید

در میان گزینه‌ها، تویوتا کرولا کراس هیبرید قرار دارد؛ کراس‌اووری ژاپنی و کم‌مصرف با پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی. قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است، اما در سامانه با رقم ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شده است؛ اختلاف قیمتی برابر با ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان.

🚗 بررسی سود خودروهای اقتصادی‌تر و خاص

سوزوکی جیمنی سه‌در دنده‌ای

سوزوکی جیمنی سه‌در دنده‌ای که در آخرین لحظات به لیست اضافه شد، با موتور ۱.۵ لیتری خود همچنان محبوب آفرودبازهاست. این خودرو در بازار آزاد ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما در سامانه با رقم ۲ میلیارد و ۸۹۷ میلیون تومان عرضه شده؛ یعنی حدود ۵۰۳ میلیون تومان حاشیه سود.

هیوندای النترا و کیا K۳

هیوندای النترا ۱.۵ لیتری نسخه‌ای اقتصادی با موتور چهارسیلندر کم‌مصرف است که در سامانه ۲ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان قیمت خورده و در بازار آزاد حدود ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود؛ یعنی اختلافی نزدیک به ۹۶۰ میلیون تومان.

در نهایت، کیا K۳ با قیمت ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان در سامانه حضور دارد و در بازار آزاد حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. سود احتمالی خریدار این خودرو نزدیک به ۶۱۰ میلیون تومان  است.