تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰

استارتاپ فین‌تکی «رمپ» به دنبال تغییر روش هزینه‌کرد شرکت‌هاست و در این راه، شرکت امریکن اکسپرس را هدف قرار داده است. اما آیا موفق به انجام این کار می‌شود؟

به گزارش صدای بورس، نشریه «فورچون» در تازه‌ترین شماره خود، ضمن معرفی برخی شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف، به بررسی این موضوع پرداخته و نوشته است: شرکت «رمپ» قصد دارد در حوزه کارت‌های اعتباری شرکتی تحول بزرگی ایجاد کند. ظاهراً سرمایه‌گذاران به موفقیت آن باور دارند.

به عنوان نمونه، برخی سرمایه‌گذاران نهادی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری در این شرکت کرده‌اند. اریک گلایمن و کریم عطیه، بنیانگذاران این شرکت درباره برنامه‌ها و اهداف رمپ به گفت‌وگو پرداختند. به گفته آنها، هدف اصلی این استارتاپ، کاهش هزینه‌های شرکت‌هاست. بر اساس آخرین آمار، میزان درآمد سالانه این استارتاپ ۶ ساله در ماه آگوست از مرز یک میلیارد دلار عبور کرد. در حال حاضر بیش از ۴۵ هزار کسب‌وکار، مشتری خدمات این استارتاپ هستند. در چند سال گذشته، استارتاپ رمپ به تدریج مجموعه خدمات مالی خودکار خود را برای مشتریان آماده و عرضه کرده است. این شرکت به مشتریان وعده داده که با استفاده از هوش مصنوعی، خدمات قدرتمندتری به آنها ارائه خواهد کرد.