دبیرکل کانون کارگزاران، از تکمیل و آماده‌سازی دو سامانه امور اعضا و اعتبارسنجی ریسک مشتریان خبر داد و هدف این اقدام را تسهیل مدیریت ریسک و بهبود خدمات به کارگزاری‌ها عنوان کرد.

حسن رضایی‌پور دبیرکل کانون کارگزاران در گفت‌وگو با صدای بورس با اشاره به جایگاه و وظایف این کانون گفت: وظیفه اصلی کانون حمایت از اعضا، انعکاس مشکلات و مسائل آنان به نهادهای ناظر، پیگیری حل اختلاف‌ها و ارائه پیشنهادهای توسعه‌ای و مشاوره‌ای به اعضاست. کانون علاوه بر این، تکالیفی را نیز از سوی نهاد ناظر بر عهده دارد که همواره تلاش می‌شود این تکالیف به بهترین نحو انجام شود.

رضایی‌پور تصریح کرد: یکی از این تکالیف، طراحی سامانه امور اعضاست که خوشبختانه کار طراحی آن به پایان رسیده و نسخه اولیه آماده ارائه شده است. سامانه اعتبارسنجی ریسک مشتریان نیز آماده دریافت داده‌ها از سوی همکاران و نهادهای ناظر است و به محض برقراری ارتباط، داده‌ها به صورت آزمایشی تکمیل و در اختیار کارگزاری‌ها قرار خواهد گرفت تا بتوانند ریسک اعتباری مشتریان را بهتر مدیریت کنند.

دبیرکل کانون کارگزاران در پایان تاکید کرد: کمیته سازش کانون، وظیفه پیگیری اختلافات بین اعضا قبل از ارجاع به هیئت داوری را بر عهده دارد و این موضوع همچنان در دستور کار قرار دارد. کانون دارای ۱۷ کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف است که وظیفه تحلیل مسائل صنعت، مدیریت ریسک و انعکاس پیشنهادهای سازنده به نهاد ناظر را بر عهده دارند و تمامی این اقدامات در جهت حمایت همه‌جانبه از کارگزاران انجام می‌شود.