مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات، از راه‌اندازی سرویس جدید شتابان خبر داد و گفت: با هدف رفع نیاز فوری مالی مشتریان، خدمت نوین شتابان به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته عملیاتی شده است تا وجوه قابل برداشت ناشی از فروش اوراق بهادار، ظرف چند دقیقه پس از ثبت درخواست، به حساب بانکی مشتری واریز شود.

به گزارش صدای‌بورس، مراسم رونمایی از پلتفرم شتابان محصول جدید کارگزاری بانک صادرات برگزار شد.

محمد رحمانی، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات، از راه‌اندازی سرویس جدید شتابان خبر داد و گفت: با هدف رفع نیاز فوری مالی مشتریان، خدمت نوین شتابان به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته عملیاتی شده است تا وجوه قابل برداشت ناشی از فروش اوراق بهادار، ظرف چند دقیقه پس از ثبت درخواست، به حساب بانکی مشتری واریز شود.

وی افزود: در روش‌های سنتی، واریز وجوه حاصل از فروش اوراق بهادار ممکن بود یک روز کاری یا بیشتر به طول انجامد، اما در کارگزاری بانک صادرات این فرآیند بدون وقفه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

به گفته رحمانی، یکی از مزیت‌های کلیدی این خدمت، ارائه بدون محدودیت زمانی حتی در روزهای تعطیل رسمی است. بر این اساس، مشتریان دارای حساب در بانک صادرات می‌توانند روزانه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و مشتریان دارای حساب سایر بانک‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد دریافت کنند. این ارقام، بین ۴ تا ۶ برابر بیشتر از سقف برداشت روزانه معمول در سایر کارگزاری‌ها است.

شتابان چگونه فعالیت می‌کند؟

ذنوبی، مدیر توسعه و کسب‌وکار کارگزاری بانک صادرات، با اشاره به اینکه این کارگزاری بیش از ۱۶۰ هزار مشتری فعال دارد، اظهار کرد: پس از جنگ ۱۲ روزه، موضوع پرداخت وجه در هر ساعت از شبانه‌روز به یکی از اولویت‌های جدی کارگزاری تبدیل شد. پیش از این، فرآیند پرداخت وجه بر اساس روال سنتی و طی یک روز کاری انجام می‌شد، اما تحول ایجاد شده، برداشت روزانه تا سقف‌های تعیین شده را برای مشتریان دارای حساب بانک صادرات و سایر بانک‌ها فراهم کرده است.

به گفته ذنوبی این فرآیند به طور کامل از طریق سامانه مشتری کارگزاری انجام می‌شود و تمامی مراحل بر روی سرورهای اختصاصی کارگزاری با تدابیر امنیتی لازم اجرا شده است. پرداخت‌ها از طریق سرویس شاهین بانک صادرات انجام می‌شود و از لحاظ امنیتی و سرعت، اطمینان کامل را فراهم می‌کند.

جذب ۵۰۰ هزار مشتری

در ادامه، وطن‌پور رئیس هیئت مدیره کارگزاری بانک صادرات گفت: امیدواریم سرویس شتابان و خدمات مشابه آن بتواند استفاده از خدمات کارگزاری را برای مشتریان تسهیل کند و با ارتقای تجربه کاربری، جایگاه شرکت را در سطح بازار سرمایه ارتقا دهد. همچنین کارگزاری پتانسیل جذب بیش از ۵۰۰ هزار مشتری فعال در آینده را دارد.

افزایش سهم از بازار کارگزاری بانک صادرات

داوود مهدیان، معاون بانکداری جامع بانک صادرات، با اشاره به همزمانی رونمایی این سرویس با هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس بانک صادرات، گفت: این همزمانی را به فال نیک می‌گیریم. شتابان ظرفیت بالایی برای جذب مشتریان جدید و گسترش خدمات در حوزه بازار سرمایه و بورس کالا دارد. با توجه به گستره مشتریان حقیقی و حقوقی بانک صادرات و امکانات موجود، اطمینان داریم این خدمت می‌تواند سهم بازار کارگزاری را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.