تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۰

بانکداری چیزی فراتر از کارمزد و نرخ‌های بهره است. اما کدام بانک‌ها بهترین خدمات را ارائه می‌کنند؟

به گزارش صدای بورس، نشریه «مانی» در آخرین شماره خود به بررسی این موضوع پرداخته و نوشته است: استرالیایی‌ها به طور روزافزونی به دنبال خدمات مشتریان بهتر، حفاظت بیشتر در برابر تقلب و کلاهبرداری، نوآوری و ویژگی‌های کاربردی راحت‌تر در اپلیکیشن‌های بانکی هستند.

شاید در ظاهر چنین به نظر نرسد اما استرالیا مرکز ارائه خدمات متنوع بانکی است. جدای از چهار شرکت برتر خدمات مالی (Big ۴)، بانک‌های بین‌المللی، بانک‌های تحت مالکیت مشتریان، بانک‌های منطقه‌ای، بانک‌های دیجیتال و بانک‌های مختص صنایع خاص نیز در استرالیا فعالیت می‌کنند. در این کشور ۸۳ مؤسسه سپرده‌گذاری رسمی مشغول به کار هستند. بنابراین هیچ محدودیتی در انتخاب برای مشتریان وجود ندارد و آنها (با هر سلیقه و هدفی) می‌توانند همه نیازهای خود به خدمات متنوع بانکی را تأمین کنند. برای بسیاری افراد، میزان هزینه اهمیت زیادی در انتخاب بانک دارد. به طور خاص، نرخ‌های بهره و کارمزد برای محصولات بانکی همچون حساب‌های جاری، حساب‌های پس‌انداز و وام‌های مسکن در انتخاب بانک تأثیر زیادی دارند.

  • حبیب علیزاده - روزنامه‌نگار

  • شماره ۶۰۰ هفته نامه اطلاعات بورس