به گزارش صدای بورس، مجله «هاروارد بیزنس ریویو» در شماره جدید خود به بررسی روانشناختی موفقیت مدیران شرکتها پرداخته و در پی پاسخگویی به این پرسش برآمده و نوشته است: برای درک بهتر شرایط به مدیران توصیه میشود کار را با فکر کردن درباره مشکلاتی که ممکن است بر سر راه کارمندان قرار گیرند، شروع کنند.
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که شرکتها در زمان معرفی فرهنگ سازمانی مورد نظر خود مرتکب میشوند، این است که بر مسائل مثبت انتزاعی (همچون بیعیب و نقص بودن، احترام، اعتماد و...) تمرکز میکنند. مورد بیعیب و نقص بودن را در نظر بگیرید. به صورت مجازی، همه رهبران و مدیران سازمانی از کارکنان خود میخواهند تا بر همین مبنا رفتار کنند. در واقع به عنوان یک ارزش، هیچ جایگزین واقعی برای بیعیب و نقص بودن وجود ندارد. با این حال، شما نمیتوانید چنین ویژگی را در تصمیمگیریهای روزمره خود به کار گیرید.